Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Законодавчі зміни в агросфері та їхній вплив на розвиток галузі

Законодавчі зміни в агросфері та їхній вплив на розвиток галузі

На фоні останніх законодавчих змін у агропромисловому господарстві України, особливу увагу слід приділити інноваційним рішенням і стратегічному плануванню в агробізнесі.

Зокрема, важливим є новий Земельний кодекс України та законодавчі зміни, спрямовані на удосконалення умов обігу земель агропромислового призначення.

Однією з ключових ініціатив стала національна економічна стратегія на період до 2030 року, яка має вирішальне значення для агропромислового сектора. У рамках цієї стратегії розглядається комплексний підхід для підтримки аграрного сектора, стимулювання інновацій та розвитку сучасних технологій в агропромисловому господарстві.

Значущим кроком до забезпечення сталого розвитку аграрного сектора стало розпорядження Кабінету Міністрів України щодо схвалення Стратегії зрошення та дренажу на період до 2030 року. Це відкриває нові можливості для вдосконалення іригаційних систем і управління водними ресурсами, що сприятиме підвищенню врожайності й оптимізації витрат.

План діяльності Міністерства аграрної політики і продовольства України на 2024 рік є ще однією ключовою деталлю в контексті агрореформ. Його реалізація передбачає підготовку проєктів регуляторних актів, спрямованих на поліпшення регулюючого середовища для агробізнесу, з огляду на сучасні виклики та потреби галузі.

Зазначені ініціативи є ключовими кроками в напряму сталого розвитку агросектора України, створення сприятливих умов для фермерів і підтримки інноваційних технологій. Залучення фінансових ресурсів і партнерство з приватним сектором стануть важливими факторами для успішної реалізації зазначених стратегій та законодавчих змін у агросфері.

Динаміка і перспективи земельної реформи в Україні

Земельна реформа в Україні, започаткована починаючи з липня 2021 року, пройшла через перший етап, де відкриття ринку землі було обмеженим. Однак з початком 2024 року наступив другий етап реформи, що відкрив нові можливості та визначив нові правила для учасників ринку.

На першому етапі обмеження на ринку землі обумовлювалися величиною власності громадян і забороною продажу землі юридичним особам. За цей період продажі становили лише 1% загальної площі землі, але 99,5% із цих угод залишались у сфері аграрного виробництва.

З 1 січня 2024 року розпочався другий етап земельної реформи, яким передбачено:

  • юридичні особи отримали право купувати землі агропромислового призначення
  • купувати можна лише приватні земельні ділянки загальною площею не більше 10 тис. га
  • продаж комунальної та державної землі залишається забороненим
  • фізичні та юридичні особи не можуть мати у власності понад 10 тис. га
  • іноземці не мають права ані продавати, ані купувати землю
  • мінімальна ціна купівлі а/п земель має бути не нижче НГО (нормативна грошова оцінка)
  • переважне право на купівлю ділянки залишається за орендарями.

За період роботи ринку землі, вже з 2023 року, середньозважена ціна на агропромислові землі зросла на 10,4%, досягнувши 38,5 тис. грн/га, що призвело до збільшення капіталізації ринку на 115,1 млрд грн. Ці тенденції свідчать про позитивний вплив реформи на ринкову динаміку.

Очікується, що другий етап земельної реформи підсилить конкуренцію, збільшить вартість приватних агропромислових земель і забезпечить землевласникам додаткові доходи. Здійснення реформи також відкриє можливість українським агровиробникам отримувати банківські кредити під заставу землі, що підсилить фінансову стійкість та інноваційний розвиток агросектора.

Висновки від BDО в Україні

Другий етап земельної реформи в Україні, введений із січня 2024 року, приніс за собою значні зміни в умовах обігу земель агропромилсового призначення. За оцінками уряду, цей етап реформи сприятиме збільшенню вартості приватних агропромислових земель, піднесенню доходів землевласників і збільшенню надходжень до місцевих бюджетів громад.

Важливим кроком є також надання українським агровиробникам можливості отримання банківського кредитування під заставу землі. Це може сприяти поліпшенню фінансової стійкості та розвитку інновацій у агропромисловому господарстві.

Однак важливо враховувати, що частина аграрного бізнесу висловлює обурення щодо продажу землі юридичним особам під час воєнного конфлікту. Це особливо стосується власників паїв на прифронтових територіях, де вартість землі значно нижча за ринкову. Також вказується на зниження обсягів кредитування банками клієнтів під час воєнного стану.

У зв'язку із цим, ефективна реалізація другого етапу земельної реформи вимагає уважного розгляду різних аспектів, врахування специфіки різних регіонів і здійснення ефективного діалогу з усіма зацікавленими сторонами для забезпечення справедливості та сталого розвитку агросектора в умовах сучасної економічної та соціальної ситуації в країні.

Якщо у вас є будь-які додаткові питання чи вам потрібна консультація щодо земельної реформи в Україні чи з інших питань, будь ласка, звертайтеся до нас. Наші фахівці готові надати необхідну інформацію і допомогу. Ми завжди відкриті для співпраці.

Офіційні постачальники послуг