Видавець журналу Business Ukraine розповів проєкту від команди Truman, чим зараз є Україна для іноземних інвесторів: можливістю чи ризиком, на який не варто йти?
В інтерв’ю проєкту KYIV NOT KIEV Пітер Дікінсон розповів, що почав отримувати велику кількість запитів, пов’язаних із веденням бізнесу в Україні, щойно Збройні сили виграли битву за Київ, а російські війська вигнали з Київської області та півночі України. Він не передбачає, що іноземні інвестори прийдуть в Україну вже завтра, однак відзначає їхній неймовірний інтерес та прагнення побачити та відчути країну. «Є відчуття, що країна стане членом ЄС. Що вона є потенційно дуже багатою, перш за все людьми. Український народ вразив світ протягом останніх півтора року, захопив уяву світу. Люди прагнуть бути частиною української історії», коментує він.
Пітер звертає увагу на те, що раніше Україна завжди мала проблеми з іміджем, через що їй важко було заявити про себе та отримати міжнародну видимість. Непропорційно велика увага корупційним питанням, асоціації зі злочинністю, бідністю і окремими подіями, як то Чорнобиль, створювали для молодої держави чимало іміджевих проблем. Однак зараз імідж є абсолютно іншим. «Мова йде про високотехнологічну країну, наповнену винахідливістю, розумними людьми, які роблять великі речі, наповнену стійкістю та динамізмом», вважає Дікінсон. На його думку, риси, пов'язані з Україною, зараз настільки позитивні, захоплюючі та цікаві, що посприяють надходженню величезних обсягів інвестицій у наступні роки - спершу державних, а згодом і приватних.
У фахових колах обговорюють питання, чи зараз час закликати іноземців приєднатися до українського відновлення. Чи меседж, націлений назовні з України, навпаки має бути єдиним, без інших закликів, що відволікають увагу від нього. І цей меседж: допоможіть Україні виграти війну. Пітер Дікінсон вважає, що є простір для різних меседжів. Не існує ідеальних умов для інвестицій, для бізнес-проектів. Тож не варто чекати цих умов у майбутньому. Треба рухатися вперед вже зараз. Як приклад, Пітер наводить компанії McDonald's і Coca-Cola, Nestle та Carlsberg, що розширюють свою діяльність в Україні, інвестують в існуючу інфраструктуру та у нові об'єкти. Є й інші, які розглядають можливість прийняття такого самого рішення. Важливим фактором, на який вони орієнтуватимуться, буде доступність страхування від воєнних ризиків. Наразі представлено пілотні проєкти в цьому напрямі, але сам напрям розвивається.
Пітер Дікінсон дуже оптимістично дивиться на майбутнє бізнесу в Україні. Особливо він відзначає успіхи сектору оборонних технологій, що постає на стику розвиненої української ІТ-галузі та військового досвіду, здобутого останніми роками. «Мир буде великим дивідендом для України, але справи рухаються, і розвиватимуться перш ніж ми його досягнемо».