Публічні закупівлі відкривають широкі перспективи для реалізації проектів відновлення та відбудови, забезпечуючи рівні умови для всіх учасників закупівель та гарантуючи відкритість та прозорість процесу. Закупівлі здійснюються через систему Prozorro – онлайн-платформу для публічних закупівель. Закуповувати товари, роботи чи послуги на Prozorro можуть Замовники – органи державної влади, місцевого самоврядування, громади, бюджетні установи, а також інші юридичні особи, уповноважені на закупівлі Замовниками.
До основних можливостей та порядку участі у державних закупівлях в умовах воєнного стану належать:
- Відкриті торги (проводяться, якщо вартість закупівлі більша 100 тис. грн. для товарів та послуг; 200 тис. грн. для поточного ремонту; 1,5 млн. грн. для робіт)
- Prozorro Market ( для закупівлі товарів на суму до 100 000 грн через міні-аукціони)
- Спрощені закупівлі (проводиться за рішенням Замовника, якщо вартість закупівлі не перевищує: 100 тис. грн. для товарів та послуг; 200 тис. грн. для поточного ремонту; 1,5 млн. грн. для робіт)
- Закупівля за прямим договором (для здійснення закупівель за прямим договором, якщо вартість закупівлі не перевищує вказаних порогових значень)
Передбачається, що міжнародні практики закупівель будуть впроваджуватися в системі закупівель протягом 2024-2026 років шляхом адаптації до правил ЄС. Крім того, впроваджуються нові підходи до реалізації проектів відбудови, такі як:
- інтеграція системи Prozorro та DREAM (реалізовано у І кварталі 2024 р.)
- впровадження правил використання системи Prozorroдля закупівельза донорські кошти
- розробка типових форм договорів про закупівлю робіт та пов’язаних з ними послуг