В ситуації глобальної епідемії коронавірусу зараз важливо спрацювати усім – державі, бізнесу і населенню. При чому, спрацювати спільно і насамперед з метою максимально зупинити поширення вірусу. Адже від того, наскільки епідемія затягнеться та пошириться країною, залежатимуть втрати і бізнесу в тому числі. Про вплив епідемії коронавірусу на бізнес, систему державної підтримки підприємців у США та бачення подальшої взаємодії державних інституцій і бізнесу в Україні розповів в інтерв’ю для сайту 24 каналу Олександр Лопатін, засновник компанії з виробництва світлодіодного освітлення ITW Systems.
«Якщо говорити про нашу компанію, то зараз вплив епідемії не надто відчутний. Так, ми перелаштували ряд бізнес-процесів, перевели людей на віддалений режим заради їх безпеки. Не усі фахівці можуть виконувати свою роботу дистанційно, тим не менш, ми продовжуємо усім виплачувати заробітні плати. Однак, це не ті фінансові втрати, які наразі можуть завдати певного нищівного удару. Зараз важливо спільними зусиллями якнайшвидше стабілізувати ситуацію», - зазначив Олександр Лопатін.
Коментуючи законодавчі ініціативи для підтримки бізнесу на період епідемії, нещодавно прийняті українським Урядом, Олександр Лопатін наголосив на важливості подібних кроків.
«Звичайно, в такій складній ситуації, бізнесу необхідна підтримка держави, щоб мати змогу протриматись та відновити роботу в подальшому. Такі ініціативи, як мінімум, говорять про те, що на державному рівні усвідомлюють непросту ситуацію, в якій опинились підприємці. Але разом з тим хотілося б зрозуміти, як Уряд планує допомогти українському бізнесу "витримати бурю" і швидко відновитися, коли криза піде на спад», - повідомив засновник ITW Systems.
Одним із інструментів такої підтримки Олександр Лопатін вважає створення механізму державної підтримки для вітчизняних виробників. Наводячи приклад США, Олександр зазначив, що американський Уряд, у вигляді надання підтримки американському бізнесу, прийняв рішення поповнити свої стратегічні запаси нафти, закуповуючи їх виключно у американських нафтових компаній. Ще одним хорошим прикладом є американська програма енергоефективності, в якій, з одного боку, держава надає фінансову підтримку організаціям, які впроваджують енергоефективні рішення, а з іншого - умовою отримання такої підтримки є покупка продукції американського виробництва (Made in America). Така модель роботи підтримується платниками податків, адже сприяє розвитку місцевого бізнесу та створення робочих місць.
«Також тут доцільно навести приклад Бахрейну. Кілька років тому під час моєї бізнес-зустрічі з міністром енергетики Бахрейну, він розповів про їхній досвід створення сприятливих умов для тамтешніх виробників. При участі навіть в державних тендерах, якщо пропозиція місцевого виробника не перевищує за вартістю інші пропозицію на аналогічний товар більше, ніж на 15%, то перевага віддається місцевому виробнику. Думаю, що логіка очевидна: місцеве виробництво - це податкові надходження, це робочі місця, зарплати, які через споживчі витрати, дають додаткові вливання в економіку і доходи держави», - повідомив спікер.
Олександр Лопатін зазначив, що подібну політику задля підтримки місцевих виробників хотів би побачити в Україні. Адже зараз, долаючи епідемію, підключаючи усі можливості для порятунку своїх компаній та допомоги населенню, зберігаючи робочі місця у кризовий період, українські виробники мають право розраховувати на певні преференції. Від держави це не вимагає жодних фінансових вливань, а бізнесу дасть можливість відновитись та продовжити роботу після подолання епідемії.