Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Україна: набрання чинності закону про вдосконалення діяльності Фонду державного майна України

22 червня 2023 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації діяльності Фонду державного майна України, вдосконалення управління державним майном та підвищення ефективності санкційної політики" (надалі - "Закон").

Основні моменти

Закон передбачає:

  • Зміни в системі органів Фонду державного майна України (надалі - "ФДМУ") спрямовані на централізацію управління
  • Зміни до законодавства про приватизацію: розблокування великої приватизації
  • Надання ФДМУ повноважень з управління підсанкційними активам

Більш докладно

Зміни в системі органів ФДМУ

  • Щодо голови ФДМУ:
    • призначатиметься на посаду за поданням Прем'єр-міністра України та звільнятиметься з посади Верховною Радою України (раніше - Президентом України за згодою Верховної Ради України)
    • самостійно призначатиме заступників (раніше - призначалися Президентом України за поданням Прем'єр-міністра України).
  • Щодо регіональних відділень ФДМУ:
    • утворюватимуться та діятимуть як відокремлені підрозділи без статусу юридичної особи (раніше - зі статусом юридичної особи)
    • Законом скасовано необхідність погодження призначень керівників регіональних відділень ФДМУ з місцевими державними адміністраціями - призначатимуться на посаду та звільнятимуться з посади керівником апарату ФДМУ, який призначатиметься головою ФДМУ.
  • Законом також скасовано погодження місцевими державними адміністраціями призначень та звільнень керівників підприємств, установ та організацій, які перебувають в управлінні ФДМУ.

Зміни до законодавства про приватизацію: розблокування великої приватизації

  • Закон України "Про приватизацію державного та комунального майна" (надалі - "Закон про Приватизацію") доповнено положенням, яке дозволяє включати до договору купівлі-продажу об'єкта великої приватизації передбачені умовами аукціону зобов'язання сторін щодо:
    • збереження основних видів діяльності підприємства
    • технічного переозброєння, модернізації виробництва (сума інвестицій) та енергомодернізації об’єкта
    • виконання встановлених мобілізаційних завдань
    • погашення боргів із заробітної плати та перед бюджетом, простроченої кредиторської заборгованості підприємства
    • вимог та додаткових обмежень природоохоронного законодавства щодо користування об’єктом
    • оплати послуг юридичних та фізичних осіб (у разі їх залучення), пов’язаних із виконанням заходів з приватизації об’єктів державної власності
Відтак, надання можливості вносити до договору купівлі-продажу об'єкта великої приватизації передбачені умовами аукціону зобов'язання сторін (перелічені вище) має на меті розблокувати велику приватизацію.
(раніше законодавством передбачалося, що на період дії правового режиму воєнного стану зазначені умови можливо було передбачати лише у випадках приватизації майна Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт", а для об'єктів великої приватизації не було передбачено винятку).
Повноваження ФДМУ з управління підсанкційними активами
  • ФДМУ визначатиме порядок і спосіб виконання рішень суду про застосування такої санкції, як стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними (надалі - "Підсанкційні Активи").
  • ФДМУ здійснюватиме управління Підсанкційними Активами та реалізацію Підсанкційних Активів, які належать резидентам держав, що здійснюють збройну агресію проти України (відповідний порядок буде затверджено Кабінетом Міністрів України).

Офіційні постачальники послуг