2 червня, 2022 року
Американська торговельна палата в Україні (Палата) разом з компанією-членом Палати «Делойт» в Україні провела опитування «Вплив війни на підходи до управління людським капіталом».
Метою опитування було виявити виклики, що постають перед роботодавцями в Україні щодо управління людським капіталом в умовах війни, а також дослідити актуальні пріоритети, практики і реакції на нові реалії у сфері управління людьми.
В опитуванні, яке проходило з 6 квітня по 13 травня, взяли участь 44 респонденти — топ-менеджери, лідери HR функції та інших бізнес-напрямків компаній-членів Палати з різних індустрій.
Лише чверть опитаних компаній (25%) ведуть поточну операційну діяльність у повному обсязі, 65% — обмежено, 8% — тимчасово призупинили. При цьому переважна більшість (90%) ведуть або мали операційну діяльність в регіонах з активними бойовими діями.
Найбільшими викликами у сфері управління людьми під час війни є безпека працівників (74%), підтримка продуктивності команд (56%) та забезпечення неперервності робочих процесів (49%).
Найбільш актуальними HR пріоритетами компаній є управління робочим навантаженням (57%), підтримка та допомога працівникам у режимі реального часу (57%), перегляд чисельності організаційної структури (49%).
Більшість опитаних компаній (67%) не змінювали чисельність персоналу з початку повномасштабної війни, з них близько половини (54%) не планують перегляд протягом наступних 3 місяців.
Представники компаній зазначають, що робоче навантаження зменшилось — для всіх працівників (31%) або ж для певних категорій (41%).
Переважна більшість компаній виплачували заробітну плату в повному обсязі усім працівникам протягом лютого-квітня, проте частка таких компаній зменшувалась від місяця до місяця (за рахунок більш активного запровадження часткових виплат для деяких категорій персоналу)
41% компаній з тих, що мали плановий перегляд рівнів винагород у період не пізніше, ніж кінець квітня (62%), запровадили зміни до початку війни. Серед тих, хто мав плановий перегляд у періоді після початку травня, 50% змінили свої плани через війну.
81% компаній допомагає працівникам в Україні і за кордоном. Серед матеріальної підтримки найпоширенішою є допомога з переїздом (79%), житлом (79%) і грошова (67%).
Комунікація під час війни стала більш інтенсивною. Найбільшим комунікаційним викликом компанії вбачають недоступність деяких працівників через загальні комунікаційні канали (50%), проте 31% зазначає, що не мають жодних комунікаційних викликів.
На думку респондентів, після завершення активних бойових дій для відновлення сфери людського капіталу мають бути визначені пріоритетні напрямки дій. Для держави – це лібералізація податкової сфери та трудового законодавства, фінансова підтримка бізнесу, забезпечення соціальної підтримки людей, які повертатимуться з-за кордону та внутрішньо переміщених осіб. Для компаній – це повернення і утримання талантів, добробут працівників (включаючи фінансовий, фізичний, психічний, соціальний аспекти), перегляд робочих процесів для забезпечення більшої гнучкості, відновлення та трансформація бізнес-діяльності з урахування принципів соціальної значимості.
«Війна суттєво змінила підходи компаній до управління людським капіталом. Фокус на підтримці людей є черговим підтвердженням глобального тренду на людиноцентричність. Дії компаній, направлені на допомогу працівникам та громадам, є відображенням зрілості бізнесу з точки зору соціальної відповідальності та надаватимуть стратегічну перевагу на ринку праці у майбутньому.», — зазначив Яків Акулов, старший менеджер Human Capital Advisory Services компанії «Делойт» в Україні.
«Ми були раді провести опитування разом з професіоналами з компанії «Делойт» в Україні. Згідно з його результатами, найважливішими пріоритетами для компаній-членів Палати зараз є підтримка співробітників та продовження операційної діяльності. Керівництво Комітету Палати з питань управління людським капіталом буде й надалі підтримувати компанії для створення найбільш сприятливих умов для ведення бізнесу та швидкого економічного відновлення після війни», — зазначила Заріна Дем’яненко, керівник напрямів Палати «Управління людським капіталом», «Медіа та комунікації» та «Готельний бізнес та туризм».
Переглянути детальні результати можна за посиланням.
Довідка про «Делойт» в Україні:
«Делойт» – найбільша консалтингово-аудиторська компанія у світі. Понад 345 тисяч співробітників «Делойт» працюють в понад 150 країнах світу та надають послуги у сфері аудиту, управлінського та фінансового консультування, управління ризиками, оподаткування, а також супутні послуги клієнтам державного і приватного секторів.
Мета компанії – здійснювати вплив, що має значення. Це відображається не лише у роботі для клієнтів, але й у стратегії корпоративної соціальної відповідальності та сталого розвитку. «Делойт» надихає співробітників, сприяє успіху клієнтів і робить внесок у розвиток суспільства. «Делойт» підтримує Україну від початку війни та припинив усю операційну діяльність в Росії та Білорусі.
В Україні компанія працює з 1993 року. За цей час сформовано унікальну екосистему, яка поєднує глибокий професійний досвід та інноваційний погляд на рішення найскладніших бізнес-завдань клієнтів.
Довідка про Американську торговельну палату в Україні:
Американська торговельна палата в Україні (Палата) є найвпливовішою міжнародною бізнес-асоціацією, яка служить компаніям-членам в Україні з 1992 року, представляючи американські, міжнародні та українські компанії, які інвестували понад 50 млрд доларів в Україну та залишаються вірними країні й зараз, під час війни. Більше інформації можна знайти за посиланням https://chamber.ua/ та на сторінці #StandWithUkraine з щоденними оновленнями щодо того, як можна допомогти Україні та українцям у ці скрутні часи https://chamber.ua/news/standwithukraine/
Контактна особа: Ольга Туркевич, молодший менеджер із зв'язків з громадськістю та пресою Палати, oturkevych@chamber.ua