Київстар ТБ провів масштабне незалежне опитування українських телеглядачів (далі – CATI-дослідження*) з метою аналізу глядацьких вподобань та подальшого вдосконаленням пропозиції для своїх користувачів.
Згідно даних платформи Київстар ТБ, абсолютним лідером ранкового прайму за минулий тиждень (7-11 лютого) є телеканал 1+1 з часткою 16,9%. На другій позиції – телеканал ICTV з часткою 9,6%. Третє місце посідає телеканал «Україна» з часткою 6,6%.
Аналогічні результати показало і дослідження CATI. 1+1 також лідирує з часткою 13,2%, ICTV – другий з часткою 10,3% третій – телеканал «Україна» з часткою 8,5%.
«Висновки щодо трендів телеперегляду здебільшого побудовані на аналізі власних даних Київстар ТБ, а також даних ТВ-панелі. Проте на фоні зростання популярності онлайн-телебачення набувають актуальності нові інструменти вимірювання, адже класичні методи досліджень не встигають адаптуватися до нових технологій споживання відеоконтенту. Тому з грудня 2021 року дослідницька агенція Info Sapiens на наше замовлення регулярно проводить масштабне телефонне опитування населення України, де у реальному часі респонденти відповідають, що вони дивляться у момент. Ця методика дозволяє заповнити недолік вимірювальної технології і при цьому не покладається на пам'ять людей, адже опитування проводиться тут і зараз. На нашу думку, таке порівняння різних результатів є важливим для покращення якості вимірювання всього телебачення в Україні», – прокоментував Павло Рибак, керівник проєкту Київстар ТБ з боку 1+1 медіа.
Після тестового періоду, що тривав два тижні в грудні-січні 2022 року, Київстар ТБ валідизував механіку дослідження та провів перше повноцінне опитування 7-11 лютого 2022 року. У центрі уваги був ранковий слот, 08:00-11:00, який характеризується серед ТОП-6 каналів найбільш стабільною сіткою з постійними продуктами.
*Опитування CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing — комп'ютерна система телефонного опитування) проводилося серед абонентів операторів мобільного зв’язку України, вибірка була сформована випадковим чином. Загалом у зазначений період – 7-11 лютого 2022 року – було здійснено понад 24,5 тисяч інтерв’ю (приблизно 1 650 інтерв’ю за годину). Респондентів питали, чи дивляться вони телевізор в момент інтерв’ю, якщо так, то що саме вони дивляться. Лаконічна анкета та великий обсяг випадкової вибірки, яка є рівномірно розподіленою у часі, дозволяють порівнювати результати опитування із даними інших вимірювань із високим ступенем точності.
Оскільки у Київстар ТБ наразі відсутня можливість точного виділення демографічних характеристик глядача, для коректного порівняння була обрана загальна аудиторія (4+, вся Україна).
Деталі щодо розрахунку частки аудиторії:
- Для платформи Київстар ТБ: відсоток перегляду каналу від загальної тривалості перегляду глядачами платформи у заданому проміжку часу.
- Для CATI: відсоток респондентів, що дивилися канал, серед тих, хто дивився телевізор в заданому проміжку часу.