6 жовтня відбулася онлайн-дискусія щодо участі бізнесу в подоланні кризи, спричиненої пандемією COVID-19. До заходу долучилися представники влади, великих вітчизняних і міжнародних компаній, журналісти, аналітики. Учасники дискусії дійшли висновку, що відповідальність бізнесу перед суспільством полягає не тільки у тому, щоб дотримуватись законодавства та сплачувати податки. Вихід з економічної кризи та подолання наслідків COVID-19 – завдання не лише державної політики, а й відповідальність бізнесу.
Учасники дискусії відзначили, що з перших днів пандемії бізнес-спільнота надзвичайно активно включилася у боротьбу з її наслідками, виявивши солідарність з суспільством, незважаючи на те, що сама відчула негативний вплив.
«В Україні більшість компаній зрозуміли, що не досягнуть у цьому році тих фінансових показників, які вони прогнозували наприкінці минулого року. Але не зважаючи на це, більше половини компаній-членів Палати надали допомогу лікарням та громадам. Це, зокрема, засоби індивідуального захисту, ліки, обладнання, – зазначив Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер. – Компанії повинні допомагати своїм співробітникам – наше нове дослідження, показало, що є проблеми з емоційним вигоранням і ментальним здоров’ям співробітників через перебування на карантині. Наше завдання – бути зразковим роботодавцем і підтримати своїх співробітників. Цим ми дуже допоможемо суспільству і країні»,- зазначив Андрій Гундер.
Допомога суспільству з боку бізнесу не означає навантаження підприємців соціальною сферою – така практика не повинна схвалюватися суспільством. Про це сказав Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тарас Качка. Заступник міністра зазначив, що до переліку сфер, де бізнес повинен проявити свою відповідальну поведінку, належать також захист довкілля та протидія змінам клімату. І тут, власне, пояснив Тарас Качка, чим відповідальнішим буде бізнес, тим меншим буде втручання з боку держави.
Під час заходу було презентовано результати Звіту зі сталого розвитку та дослідження соціально-економічного впливу Системи Компаній Кока-Кола в Україні, який було підготовано за участі компанії EY за стандартом Глобальної ініціативи зі звітності (GRI)[1].
За результатами дослідження у 2019 році повний внесок Системи Компаній Кока-Кола в Україні у ВВП склав 9,4 млрд гривень, що становить 0,24% ВВП України. 71% витрат компанії спрямовано на закупівлі у вітчизняних постачальників. Окрім того, кожне робоче місце на одному з підприємств компанії підтримує 18 робочих місць в економіці України – що загалом становить 24 тисячі робочих місць.
Крім того, Система Компаній Кока-Кола активно працює над зменшенням впливу на довкілля та покращенням життя громад, сприяє підтримці розвитку молоді, посиленню ролі жінок у суспільстві, виконує зобов’язання в рамках програми «Світ без відходів», реалізує проекти з відновлення води.
Константінос Спанудіс, Генеральний директор Компанії Кока-Кола Беверіджиз Україна, Вірменія і Молдова:
«Ми вважаємо, що бізнес, більше ніж будь-коли, має зосередитися на потребах громад, у яких він працює. За підтримки Фундації Кока-Кола у партнерстві із Червоним Хрестом, ми передали життєво необхідне обладнання 6 ключовим лікарням у різних регіонах країни. Також ми підтримали Національну компанію з підтримки донорства крові. Наші співробітники на волонтерських засадах працювали на Урядовій гарячій ліній з питань Covid-19 і відповіли на понад 2500 дзвінків, це 63% усіх дзвінків за травень-липень.
Наша компанія є частиною громади і завжди робить усе можливе, задля вирішення гострих питань. Ми щиро віримо у яскраве майбутнє України і соціальну відповідальність бізнесу».
У рамках стратегічного напрямку з підтримки жіночого лідерства (через грант Фундації Кока-Кола) фінансування отримали ряд проєктів для жінок, які опинилися в кризі через пандемію. Зокрема, 10 тисяч жінок з різних регіонів України змогли взяли участь у курсі «Варта більшого». 1240 жінок отримали психологічну підтримку в рамках проєкту «Я зможу!» та 1 млн грн було виділено на мікрогранти для бізнесів, які розвивають жінки.
Загалом у світі Фундація Кока-Кола витратила 120 млн доларів на подолання наслідків пандемії. Наразі компанія Кока-Кола розпочала глобальний проєкт з підтримки закладів HoReCa, які найбільше постраждали від вимушеного закриття в період дії карантинних заходів.
Така солідарність є усвідомленням бізнесом того факту, що не може бути бізнес успішним в неуспішному суспільстві. Світлана Мозгова, директор по роботі з персоналом, корпоративного партнерства та комунікацій Астарта, одного з найбільших українських постачальників Системи Компаній Кока-Кола в Україні, зазначила, що для того, щоб великий бізнес розширював свою корпоративну соціальну відповідальність, необхідно, щоб менеджмент компаній сповідував відповідні цінності та розумів цілі сталого розвитку і відчував відповідальність за долю країни, суспільства і громад. Ця практика тоді поступово поширюватиметься на весь бізнес. «Якщо великий бізнес в Україні, об’єднавшись із державою і владою, показуватиме найкращі практики, то і середній, і малий бізнес рухатимуться в цьому напрямі», - сказала Світлана Мозгова.
До обговорення долучилися і Ольга Магалецька, керівниця Офісу Національної інвестиційної ради при Президентові України, яка висловилася про важливість іноземних інвестицій для виходу для відновлення економічного зростання в Україні та Ярослав Железняк, перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, який підтвердив важливість державно-приватного партнерства, закликав бізнес бути відповідальним та відкритим до співпраці. «Коли у державі трапляються проблеми, бізнес допомагає першим. Апарати ШВЛ у лікарнях з’явилися не за державні кошти – їх придбав бізнес. Коли карантин тільки почався у мене були безперервні дзвінки, зум-конференції. І більшість дзвінків закінчувалися запитанням: як ми можемо допомогти у боротьбі з вірусом, у які фонди передати допомогу, у які лікарні передати кошти. При тому, що ми розмовляли із компаніями, які самі ризикували закритися через наслідки пандемії».
Більше інформації про подію можна дізнатися за посиланням https://www.coca-cola.ua/know-us-better/sustainable-development/zvit-zi-stalogo-rozvitku-sistemi-kompanij-coca-cola
Звіт з соціальної корпоративної відповідальності Системи Кока-Кола в Україні https://www.coca-cola.ua/content/dam/one/ua/uk/pdf-files/Sustainability%20report%20FINAL_ukr.pdf
[1] Глобальна ініціатива зі звітності (GRI) – незалежна міжнародна організація, що від 1997 року займається розробкою підходів для підготовки нефінансової звітності, які дозволяють висвітлювати важливі питання суттєвого економічного, соціального впливу та впливу на довкілля, що постають під час діяльності будь-якої компанії чи організації.