Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Прийнято новий закон про захист прав споживачів в Україні

Прийнято новий закон про захист прав споживачів в Україні  5 липня 2023 року Президент України підписав Закон України “Про захист прав споживачів” № 3153‑IX від 10 червня 2023 року (“Закон”).

Більшість положень Закону набудуть чинності через рік після його оприлюднення, яке ще не відбулося, але не раніше дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні. Закон замінить наявний закон про захист прав споживачів, прийнятий ще у 1991 році.

Закон покликаний гармонізувати українське законодавство про захист прав споживачів із європейськими стандартами. Прийняттям цього Закону Україна виконує свої зобов’язання за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, забезпечуючи високий рівень захисту прав споживачів та сумісність української системи захисту прав споживачів із європейською.

Електронна комерція та захист прав споживачів

Додатково до чинного законодавства у сфері електронної комерції, Закон прямо закріплює вимоги у сфері захисту прав споживачів, застосовні до ключових суб’єктів електронної комерції – маркетплейсів, класифайдів та прайс-агрегаторів. Ці вимоги включають обов’язки щодо надання споживачу обов’язкової інформації про продукцію.

Закон також передбачає створення Єдиного державного веб-порталу для споживачів у сфері електронної комерції (“Портал е-покупець”). Очікується, що Портал е-покупець розпочне роботу протягом трьох років з дати оприлюднення Закону. Це буде загальнодоступна онлайн-платформа, покликана:

  • полегшити взаємодію між покупцями, продавцями та компетентними органами. Наприклад, якщо під час вчинення електронного правочину права споживача були порушені, такий споживач зможе подати через Портал е-покупець скаргу. Надалі споживачі матимуть змогу відслідковувати перебіг та результат розгляду скарги; та
  • забезпечити, щоб певні суб’єкти електронної комерції пройшли обов’язкові реєстраційні процедури та набули статусу перевірених продавців. Перевірені продавці зобов’язані забезпечувати актуальність інформації про них на Порталі е-покупець, що, у свою чергу, гарантуватиме, що такий продавець є справжнім та не займається шахрайством.

Інші ключові положення Закону

Крім посилення захисту прав споживачів у сфері електронної комерції, Закон передбачає також таке:

  • Обсяг захисту. Закон додатково поширюється на захист прав споживачів щодо харчових продуктів, водночас виключаючи з регулювання деякі сфери – як-от галузь азартних ігор та лотерей – які регулюються окремим законодавством.
  • Гарантії споживача. Закон запроваджує обов’язкові гарантійні строки, тривалість яких залежить від категорії придбаного товару (наприклад, два роки на нові товари, включаючи цифрові продукти). Суб’єкти господарювання також можуть надавати комерційні гарантії.
  • Нечесна комерційна практика та захист прав споживачів. Закон передбачає суттєві гарантії споживачів для захисту останніх від нечесної комерційної практики. Закон також розширює обсяг прав споживачів, узгоджуючи останні з європейським регулюванням у цій сфері.
  • Повноваження контролюючих органів. Органи, які здійснюють захист прав споживачів, наділяються додатковими повноваженнями для протидії порушенням. Наприклад, такі органи зможуть звертатися до провайдерів інтернет послуг щодо обмеження доступу до веб-сайтів продавців, які не розкривають на веб-сайті своє найменування та/або місцезнаходження.

Ми продовжимо стежити за змінами законодавства у сфері електронної комерції, щоб надалі інформувати вас про них.

Офіційні постачальники послуг