Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Оголошено заходи щодо спрощення імплементації EUDR

15 квітня 2025 року Європейська Комісія оприлюднила низку спрощень для полегшення імплементації Регламенту ЄС про продукцію, вироблену без вирубки лісів, для зменшення тягаря для компаній щодо дотримання вимог Регламенту, зберігаючи його екологічні цілі.

Передумови

9 червня 2023 року Європейський Союз опублікував Регламент (ЄС) 2023/1115 щодо забезпечення наявності на ринку Євросоюзу та експорту з Євросоюзу певних товарів та продукції, пов’язаних зі знелісненням та деградацією лісів («Регламент про вирубку лісів» або «EUDR»)[1]

Спочатку було встановлено, що вимоги EUDR почнуть застосовуватися з 30 грудня 2024 року. 2 жовтня 2024 року Комісія запропонувала відкласти застосування EUDR на один рік, перенісши дату набрання чинності на 30 грудня 2025 року для більшості операторів і трейдерів. Для малих підприємств новою датою набрання чинності буде 30 червня 2026 року.

Відповідно до EUDR, відповідні продукти (похідні пальмової олії, сої, деревини, какао, кави, великої рогатої худоби та каучуку, перелічені в Додатку I до EUDR) можуть бути розміщені на ринку або надані для реалізації на ринкуЄС або експортовані з ЄС лише за умови, що вони відповідають наступним вимогам:

  • повинна бути можливість прослідкувати продукції до земельної ділянки, на якій вона була вироблена/заготовлена, і така земельна ділянка не повинна була піддаватися вирубці лісів (або деградації лісів щодо деревини) після 31 грудня 2020 року.
  • виробництво/заготівля відповідних товарів на відповідній земельній ділянці має відповідати чинному законодавству країни виробництва.
  • кожна партія відповідної продукції повинна супроводжуватися ЗНП, яка має бути подана до Інформаційної системи оператором або трейдером з ЄС після проведення належної перевірки або після підтвердження того, що належна перевірка була проведена відповідно до EUDR на попередньому етапі ланцюга поставок.

Для того, щоб відповідати цим вимогам, оператори та трейдери з ЄС повинні отримувати належним чином достовірну та перевірену інформацію по всьому ланцюзі постачання, починаючи від виробників відповідних товарів.

Регламент охоплює сім товарівпальмова олія, соя, деревина, какао, кава, велика рогата худоба та каучук.

Пропоновані зміни

  • Великі компанії можуть повторно використовувати наявні заяви про комплексну перевірку під час реімпорту товарів, які раніше вже були на ринку ЄС. Це означає, що до ІТ-системи потрібно подавати менше інформації.
  • Уповноважений представник відтепер може подавати заяву про проведення комплексної перевірки від імені членів групи компаній.
  • Компаніям буде дозволено подавати заяви про належну обачність (due diligence) щорічно, а не щодо кожного вантажу або партії, розміщеної на ринку ЄС.
  • Великі переробні компанії можуть користуватися спрощеними вимогами, якщо доведуть, що проявили належну обачність. Тепер для цього достатньо мінімальної юридичної дії: зібрати від постачальників посилання на їхні номери заяв про належну обачність і використовувати ці номери у своїй власній заяві про належну обачність. Тобто не треба збирати всі докази заново — достатньо посилатися на те, що вже зробили постачальники.[2]

Класифікація країн за рівнем ризику

Ще одним важливим нововведенням щодо механізму імплементації EUDR став прийнятий Комісією Імплементаційний регламент (ЄС) 2025/1093 [3]від 22 травня 2025 року. Він встановлює детальні правила щодо класифікації країн на основі ризику того, що відповідні товари, які вони виробляють, не відповідають вимогам щодо відсутності вирубки лісів, викладеним у EUDR.

Країни (або їхні частини) класифікуються на категорії низького, високого або стандартного ризику на основі об’єктивної, прозорої оцінки Європейської Комісії. Критерії базуються на кількісних показниках (рівень вирубки лісів, розширення сільськогосподарських угідь, тенденції виробництва товарів) та якісних факторах (адміністративні та політичні чинники). Оцінка спирається також на найновіші наукові докази та міжнародно визнані дані, включаючи Глобальну оцінку лісових ресурсів, проведену Продовольчою та сільськогосподарською організацією ООН.

Оператори, які постачають товари з країн з низьким рівнем ризику, користуються спрощеними вимогами щодо належної перевірки, тоді як ті, хто постачає товари з країн з високим рівнем ризику, стикаються з більш суворим контролем і повною оцінкою ризиків. Регламент допомагає зосередити зусилля та ресурси на географічних територіях, де проблеми вирубки лісів стоять найгостріше, а також спрямований на зменшення витрат операторів, які постачають продукцію з країн з низьким рівнем ризику.

Список країн, класифікованих за ступенем ризику, опублікований у додатку до Регламенту, і буде регулярно переглядатися для відображення оновлених даних та наукових доказів. Регламент набув чинності незабаром після його опублікування 23 травня 2025 року і має пряму дію в усіх державах-членах ЄС.

До країн із високим ризиком потрапили Білорусь, Корейська Народно-Демократична Республіка, М’янма, російська федерація. Усі інші країни, в тому числі й Україна, отримали статус країни із низьким рівнем ризику.


[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.L_.2023.150.01.0206.01.ENG&toc=OJ%3AL%3A2023%3A150%3ATOC

[2] https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_25_1063

[3] https://eur-lex.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1093/oj/eng

Офіційні постачальники послуг

Приєднатися до нас