Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Новий проект Закону №11416 щодо змін до податкового законодавства суттєво дискримінуватиме сумлінних прозорих платників податків, толеруючи податкових ухилянтів та збільшуючи тіньову економіку

Новий проект Закону №11416 щодо змін до податкового законодавства суттєво дискримінуватиме сумлінних прозорих платників податків, толеруючи податкових ухилянтів та збільшуючи тіньову економіку

Американська торговельна палата в Україні закликає Парламент та Уряд забезпечити рівні умови для ведення бізнесу в Україні та захистити фундаментальний принцип, згідно з яким перед тим, як стягувати більші податки з чесних платників податків, необхідно докласти всіх зусиль, щоб фізичні та юридичні особи, які працюють в Україні, сплачували свою справедливу частку податків, що діють сьогодні. Будь-які запропоновані зміни повинні відображати зважену податкову політику та прагнення забезпечити дотримання податкового законодавства і дотримання податкової справедливості. На жаль, нещодавно запропоновані зміни податкової політики (проект Закону №11416) не відповідають цим принципам і, натомість, призведуть до подальшої дискримінації прозорого бізнесу, посилять спотворення конкуренції між платниками податків та податковими ухилянтами, підірвуть довіру та сприятимуть збільшенню тіньової економіки.

Ми закликаємо Уряд та правоохоронні органи України активізувати зусилля для боротьби з тіньовою економікою задля забезпечення надходжень до бюджету та чесної конкуренції. За нашими оцінками, втрати від нелегальних ринків підакцизних товарів лише за останній рік перевищують 1 млрд доларів США. Інші приклади ілюструють серйозність цієї проблеми в багатьох секторах економіки. Наприклад, частка тіньового ринку лише айфонів становить 71%, що призводить до втрат Державного бюджету від несплати ПДВ на суму близько 135 млн доларів США, а втрати від ухилення від сплати податків провайдерами фіксованого інтернету наближаються до 100 млн доларів США щорічно. У секторі HoReCa лише 5 компаній сплачують 31% усіх податків, що сплачуються в ресторанному бізнесі, тоді як в Україні працює понад 40 000 ресторанів.

Найбільше занепокоєння у запропонованих податкових змінах викликає податок на прибуток у розмірі 1%, який буде застосовуватися до доходів підприємств. Це небезпечний прецедент, такий податок не повинен бути запроваджений, оскільки він є абсолютно новим податком з продажу поряд з існуючим режимом оподаткування ПДВ. Наскільки нам відомо, жодна країна світу не має податку з продажу та ПДВ одночасно, як це пропонується в Україні. Ми не маємо жодних сумнівів, що запропоновані зміни суттєво збільшать загальне податкове навантаження на сумлінних платників податків, які звітують про свої доходи у прозорий та законний спосіб, стимулюватимуть учасників тіньової економіки подвоїти свої зусилля з ухилення від сплати податків, оскільки ставки стануть ще вищими, створять значні труднощі для ведення бізнесу в Україні, демотивують існуючий бізнес до подальших інвестицій, а також змусять нових інвесторів переглянути свої бізнес-плани, зменшать прямі іноземні інвестиції, призведуть до відкату детінізації економіки та підвищать витрати на адміністрування податків. Крім того, ми виступаємо проти дискримінації добросовісних, законних платників податків через запровадження нових податків, таких як запропонований акцизний податок в євро на підсолоджені газовані води, який націлений в першу чергу на американські та міжнародні компанії.

Водночас, Американська торговельна палата в Україні розуміє нагальну необхідність розширення бази оподаткування шляхом поширення військового збору на всі категорії приватних підприємців, а також юридичних осіб, щоб забезпечити внесок усіх платників податків у фінансування боротьби. Однак різке одноразове підвищення військового збору до 5% може призвести до зниження реальної заробітної плати та підвищення привабливості неофіційного працевлаштування, тому ми закликаємо до більш поступового підходу до збільшення цього відсотка.

Ми також вітаємо рішучість Уряду вирівняти правила гри, запобігаючи недобросовісній конкуренції з боку підприємств, які ухиляються від сплати податків або користуються пільговим режимом. З цією метою, такі ініціативи, як скасування ліміту в 150 євро на транскордонну електронну комерцію, що робить усі такі посилки об’єктом оподаткування ПДВ, є кроком у правильному напрямку, оскільки це відповідає європейській та міжнародній практиці та суттєво збільшить надходження податків до бюджету.

Насамкінець, Палата переконана, що джерелом додаткових податкових надходжень є боротьба з ухиленням від сплати податків та забезпечення рівних правил для всіх, а не збільшення податків для сумлінних платників податків, які і так несуть найбільший тягар. Дискримінація сумлінних платників податків завдасть шкоди прозорому бізнесу та суттєво збільшить тіньову економіку. Ми закликаємо Парламент та Уряд за підтримки МВФ, Європейського Союзу та країн-членів G7 забезпечити, щоб податковий тягар розподілявся між усіма учасниками ринку і щоб нова податкова політика не була непропорційно спрямована на добросовісних, сумлінних платників податків в Україні на шкоду подальшому економічному зростанню та інвестиціям.

Офіційні постачальники послуг