Не заважаючи на щоденні виклики військового часу, компанія Київстар успішно виконує своє завдання — забезпечення доступу до послуг зв`язку та інтернету, допомога суспільству, розвиток цифрових продуктів і рішень.
У 2022 році команда Київстар повернула зв`язок у 816 населених пунктів і відбудувала 600 базових станцій, які були зруйновані внаслідок військових дій. Протягом року спеціалісти компанії здійснили 144 тисячі ремонтно відновлювальних робіт на об`єктах телеком мережі. Завдяки їх щоденній роботі 90% базових станцій працює й забезпечує абонентів життєво необхідними послугами зв`язку та інтернету.
У 2022 році понад 1,8 млн абонентів компанії, що знаходились на території Євросоюзу, змогли користувались мобільним зв`язком за тими ж тарифами, що й в Україні, завдяки новій послузі «Роумінг, як вдома». В деокупованих населених пунктах абоненти отримують спеціальні тарифи з пакетами хвилин і мобільного інтернету без сплати за послуги. У 2022 році компанія надала абонентам безкоштовних послуг і бонусів в еквіваленті 577 млн грн. Також Київстар виділив 300 млн грн на підтримку державної ініціативи з відбудови цифрової інфраструктури України, і понад 130 млн грн для забезпечення гуманітарних потреб військових, переселенців, лікарень. Компанія забезпечує безкоштовним інтернетом 1500 бомбосховищ та 1200 будинків для переселенців. Загалом, на підтримку абонентів, співробітників, гуманітарну допомогу і благодійні проєкти у 2022 році Київстар витратив понад 1,6 млрд грн. Крім того у 2022 році Київстар перерахував до державного бюджету податків та інших платежів на загальну суму 10,7 млрд грн.
У 2022 році компанія продовжила розвиток мережі 4G і встановила 700 нових базових станцій — стільки ж, як і в мирному 2021 році. Крім того, технологічно оновлено ще понад 7000 базових станцій. Це дозволило збільшити швидкість мобільного інтернету і покращити якість зв`язку в регіонах з високим навантаженням трафіку, як от на Заході України, куди в 2022 році переїхало більше трьох мільйонів абонентів. Капітальні витрати телеком оператора на відбудову і розвиток телеком мережі у 2022 році досягли 5,9 млрд гривень, що на 7,4% більше ніж за 2021 рік.
У 4 кв 2022 року абоненти збільшили використання мобільного інтернету на 26,3% у порівнянні з 4 кв 2021 року. Кількість абонентів, які користуються послугами в мережі 4G збільшилась у 4 кв 2022 р на 8,2% і наразі складає 53% від загальної кількості всіх абонентів компанії. Це стало можливим завдяки збільшенню 4G мережі у 2022 році. Так, послуги 4G зв`язку від Київстар доступні для 93% населення на підконтрольній Україні території. Для покращення клієнтського досвіду Київстар у 2022 році активно розвивав технологію VoLTE, яка дає можливість отримувати голосовий зв`язок у мережі 4G. У 2022 році цією послугою скористалось 1 млн абонентів.
Київстар продовжує розвивати цифрові продукти, щоб забезпечувати потреби абонентів у дистанційному навчанні, доступі до української кінопродукції та інформаційному контенті. Так, кількість абонентів послуги «Київстар ТВ» у 4 кв.2022 збільшилась на 60% у порівнянні з 4 кв 2021 року і досягла 1,1 млн користувачів. У серпні 2022 року Київстар здійснив інвестицію у лідера ринку електронних рішень для медичних закладів компанію Helsi. Це дасть можливість телеком оператору розвивати продукти цифрової медицини для приватних і бізнес клієнтів.
Показники діяльності Київстар у 4 кв 2022 і за весь рік у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року
Фінансові та операційні показники (млн грн) |
4 кв 2022 | 4 кв 2021 | 4 кв 2022/4 кв 2021 | 12 міс 2022 | 12 міс 2021 | 12 міс 2022/2021 |
Загальний операційний дохід |
8 192 | 7 537 | 8,7% | 31 092 | 28 748 |
8,2% |
Капітальні витрати* |
2 453 | 1 822 | 34,6% | 5 960 | 5 551 |
7,4% |
EBITDA |
4 484 | 4 839 | (7,3%) | 18 301 | 19 196 |
(4,7%) |
Мобільний зв’язок | ||||||
Загальний операційний дохід |
7 660 | 6 993 | 9,5% | 29 014 | 26 712 |
8,6% |
У тому числі від послуги передачі даних |
4 400 | 4 243 | 3,7% | 16 837 | 16 092 |
4,6% |
Абоненти (млн) |
24,8 | 26,2 | (5,5%) |
|
||
У тому числі мобільного інтернету |
17,5 | 18,5 | (5,1%) |
|
||
У тому числі абонентів 4G |
13,1 | 12,1 | 8,2% |
|
||
ARPU (грн) |
103 | 88 | 17,3% |
|
||
MOU (хв.) |
559 | 621 | (10,0%) |
|
||
Використання даних (Гбайт/абонента) |
9,0 | 7,1 | 26,3% |
|
||
Фіксований зв’язок | ||||||
Загальний операційний дохід |
470 | 480 | (2,2%) | 1 879 | 1 859 |
1,1% |
Операційний дохід ШПД |
290 | 298 | (2,4%) | 1 127 | 1 180 |
(4,5%) |
Абоненти ШПД (млн) |
1,1 | 1,2 | (5,0%) |
|
||
ARPU ШПД (грн) |
86 |
83 | 2,9% |
|
* Капітальні витрати за виключенням оренди та ліцензій