Київстар збільшив на 37% інвестиції у нові технології; 4G зв’язок з’явився у 2 тисячах нових населених пунктів; абоненти збільшили на 62% використання мобільного інтернету.
У 1 кв 2020 Київстар зміцнив свої позиції на телеком ринку України. Абоненти збільшили використання голосового зв’язку та мобільного інтернету, що свідчить про задоволеність послугами компанії. Зокрема, використання дата-трафіку на абонента в середньому збільшилось на 62% у порівнянні з 1 кв.2019. Кількість абонентів, що користуються мобільним інтернетом, зросла до 17 млн, або на 10,4% у порівнянні з 1 кв.2019. Використання голосового зв’язку в розрахунку на одного абонента збільшилось на 3%, до 603 хвилин.
Олександр Комаров, президент Київстар: «ми значно збільшили інвестиції у якість зв’язку та нові технології, щоб абоненти могли повноцінно спілкуватись, залишаючись вдома. Також компанія мобілізувала свої ресурси щоб допомогти країні якнайшвидше подолати епідемію коронавірусу. Так, ми виділили 30 млн грн благодійної допомоги для закупівлі медичного обладнання, що рятує життя тяжкохворих пацієнтів. І ще на 30 млн грн надали телеком послуг для підтримки абонентів на карантині».
Зокрема, Київстар нарахував бонуси на мобільні рахунки медичних працівників, надав доступ без плати за трафік до гарячих ліній і вебсайтів з профілактики коронавірусу. Компанія підтримала національний проєкт «Всеукраїнська школа онлайн» і надає доступ до телеканалів, що транслюють шкільні уроки, без додаткової плати. На період карантину Київстар зробив консультації лікарів у додатку «Doctor Online» безкоштовними для абонентів усіх телеком операторів. Бізнес-клієнти можуть підключити без внесення абонплати найбільш затребувані сервіси, які дозволяють працювати дистанційно і вести ділову активність на належному рівні.
Доходи від послуг мобільного зв’язку в 1 кв 2020 зросли на 16,1% у порівнянні з аналогічним періодом 2019, до 5,530 млрд грн. Більше половини доходу склали послуги мобільного інтернету – ріст 22,4% порівняно з 1 кв.2019. Середній дохід від абонента (ARPU) зріс на 17,4%. Як вважає компанія, цьому сприяло більш ефективне забезпечення нових потреб абонентів, зокрема у послугах 4G. Доходи фіксованого зв’язку за цей же період збільшились на 16,9%, до 384 млн грн. Головним чином, завдяки росту на 18,8% доходів від послуги «Домашній Інтернет». Показник ARPU клієнтів «Домашнього Інтернету» зріс на 7,6%, у порівнянні з 1 кв.2019.
У 1 кв 2020 мобільним зв’язком користувалось 26 млн абонентів. Незначне зменшення кількості пояснюється скороченням використання абонентами кількох SIM‑карток, а також демографічними змінами.
Загальний дохід компанії у 1 кв 2020 зріс на 16,1%, у порівнянні з 1 кв 2019, до 5,950 млрд грн.
Капітальні витрати у 1 кв 2020 досягли 1,347 млрд грн, на 37,1% більше, ніж в 1 кв 2019. В основному, кошти були спрямовані у розвиток мережі 4G і забезпечення високої якості послуг. Територія 4G мережі Київстар охоплює 11 тисяч населених пунктів і можливість доступу до нових мобільних технологій є в майже 79% населення України.
У 1 кв.2020 стались зміни у корпоративному управлінні Київстар. Так, компанія залучила до регулярних засідань Наглядової Ради зовнішніх незалежних радників – Голову правління НАК «Нафтогаз України» Андрія Коболєва, Голову ради директорів Darnitsa Group Дмитра Шимківа та співзасновника інвестфонду Diligent Capital Partners Даниїла Паська. Досвід та експертиза незалежних радників покликані допомогти компанії краще відповідати на виклики індустрії та потреби суспільства.
У 1 кв 2020 Київстар перерахував до бюджету України податків та інших платежів на загальну суму 2,394 млрд грн. Компанія зберігає лідерство серед підприємств зв’язку за обсягами платежів до держбюджету, що підтверджується даними рейтингів найбільших платників податків України.
Ключові показники діяльності Київстар у 1 кв 2020 у порівнянні з 1 кв 2019
Фінансові та операційні показники (млн грн) | 1 кв. 2020 | 1 кв. 2019 | 1 кв 2020/1 кв 2019 |
Загальний операційний дохід | 5 950 | 5 125 | 16,1% |
Дохід від послуг мобільного зв’язку | 5 530 | 4 763 | 16,1% |
Дохід від послуг фіксованого зв’язку | 384 | 329 | 16,9% |
EBITDA | 4 040 | 3 223 | 25,3% |
Маржа EBITDA | 67,9% | 62,9% | 5.0 п.п. |
Капітальні витрати | 1 347 | 983 | 37,1% |
Мобільний зв’язок | |||
Загальний операційний дохід | 5 530 | 4 772 | 15,9% |
У тому числі від послуги передачі даних | 3 004 | 2 454 | 22,4% |
Абоненти (млн) | 26,0 | 26,3 | (1,2%) |
У тому числі мобільного інтернету | 17,0 | 15,4 | 10,4% |
ARPU (грн) | 70 | 60 | 17,4% |
MOU (хв.) | 603 | 585 | 3% |
Використання даних (Мбайт/абонент) | 4 948 | 3 059 | 61,8% |
Фіксований зв’язок | |||
Загальний операційний дохід | 384 | 329 | 16,9% |
Операційний дохід ШПД | 248 | 209 | 18,8% |
Абоненти ШПД (млн) | 1,0 | 0,9 | 10,0% |
ARPU ШПД (грн) | 81 | 75 | 7,6% |