Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Бронювання військовозобов’язаних працівників наразі є ключовим викликом для бізнесу в Україні, в той час як 85% компаній повністю функціонують – нове опитування Американської торговельної палати в Україні та Citi Україна

Бронювання військовозобов’язаних працівників наразі є ключовим викликом для бізнесу в Україні, в той час як 85% компаній повністю функціонують – нове опитування Американської торговельної палати в Україні та Citi Україна

11 червня, 2024 рік

81% компаній-членів Американської торговельної палати в Україні (Палата) зазначили, що мобілізація впливає на результати діяльності їх компаній.

Американська торговельна палата, разом з компанією-членом Citi Україна, презентували результати опитування «Оцінка стану бізнесу в воєнній Україні» під час Міжнародної конференції з питань відновлення України (Ukraine Recovery Conference – URC2024) в Берліні, 11-12 червня.

Опитування мало на меті оцінити стан бізнесу в воєнній Україні: як працюють компанії, основні виклики, інструменти та підтримку, необхідні для досягнення успіху, наявність доступу до страхування воєнних ризиків та фінансування, а також ефективність судової системи України.

Ключовими викликами для компаній щодо ведення бізнесу в 2024 році є бронювання військовозобов’язаних працівників (80%), безпека та захист співробітників (75%), здоров'я та психічний стан співробітників (50%), перебої в електропостачанні (50%), ракетні атаки Росії на критичну інфраструктуру та бізнес-активи (45%).

Топ-3 кроки, які має зробити Уряд України, щоб суттєво допомогти бізнесу в 2024 році: забезпечити чітку та прозору процедуру бронювання (80%), імплементувати реальну та ефективну судову реформу (70%), забезпечити передбачуваність та стабільність податкового законодавства (62%).

«Наше останнє опитування показало, що бронювання військовозобов’язаних зараз є головним викликом для бізнесу в Україні. Це суттєво впливає на результати діяльності бізнесу. Ми продовжуватимемо працювати з Урядом, щоб знайти правильний баланс – армія отримує те, що їй потрібно, економіка та бізнес продовжують працювати, а податки сплачуються», – сказав Андрій Гундер, Президент Американської торговельної палати в Україні.

98% компаній-членів Палати продовжують вести бізнес в Україні: 85% компаній повністю функціонують, 15% функціонують частково. 30% компаній-членів мають пошкоджені активи, 70% з них вже їх відновили. 49% респондентів заявили, що кількість працівників та доходи їх компаній під час війни знизилися порівняно з довоєнним рівнем. У 19% компаній збільшилася кількість працівників, а у 28% компаній збільшилися доходи. Прогноз компаній щодо їх доходів на 2024 рік порівняно з 2023 роком: збільшення – 43%, без змін – 35%, зменшення – 22%.

Серед ключових заходів, які були вжиті компаніями для пом'якшення впливу війни на їх бізнес-процеси – розширення можливості віддаленої роботи (87%), розробка плану дій на випадок надзвичайних ситуацій (83%), впровадження посилених заходів з кібербезпеки (48%), диверсифікація ланцюгів постачання (43%), проведення релокації бізнес-процесів або офісів (34%).

«Український бізнес продовжує демонструвати свою надзвичайну стійкість, незважаючи на напрочуд складні обставини. Однак залишається кілька ключових сфер, які це опитування чітко висвітлює, де все ще потрібна підтримка щоб зберегти економіку, залучити інвестиції та допомогти фінансувати військові зусилля», сказав Олександр МакУортер, Співголова Ради директорів Палати, Голова Правління Citi Україна.

60% респондентів спостерігають зміни в поведінці споживачів або в попиті на продукцію/послуги їх компаній під час війни.  54% компаній стикаються зараз з проблемами, пов'язаними з інфраструктурою, комунальними послугами або транспортом через війну. Серед основних проблем: проблеми з транспортом та логістикою – 83%, перебої в наданні комунальних послуг (електроенергія, вода та ін.) – 62%, збільшення витрат на технічне обслуговування та ремонт – 35%.

77% компаній не проводили релокацію будь-яких своїх об'єктів або бізнес-процесів через близькість до зон бойових дій або з міркувань безпеки, тоді як 23% перемістили адміністративні офіси (48%), склади та сховища (40%), центри досліджень та розробок (32%), виробничі заводи/фабрики (12%).

73% компаній не розглядали можливість виходу на нові ринки як стратегічну відповідь на виклики, пов'язані з війною, тоді як 27% розглядали такі ринки, як Європа (87%), США (30%), Азія (30%), Африка (13%), Австралія (7%).

76% компаній-членів Палати вбачають гостру проблему в роботі судової системи. З них 65% вважають, що судова система є цілком неефективна і потребує значних покращень, а 35% – що судова система загалом ефективна, але вимагає певних змін. Лише 24% компаній вважають, що судова система є ефективною і не потребує змін.

Респонденти визначили найрозповсюдженіші перешкоди в судовій системі: тривалий розгляд справ (83%), недосконалість законодавчого регулювання процедури судового розгляду справ (76%), високий рівень корупції в судовій гілці влади (72%), недоукомплектованість судів суддями (36%), нестача адміністративного персоналу в судах (20%).

56% компаній не мають достатнього доступу до страхування воєнних ризиків, тоді як 44% мають.

83% компаній-членів мають достатній доступ до фінансування оборотного капіталу. 61% компаній мають достатній доступ до інструментів довгострокового зростання/проектного фінансування. 86% не мають зацікавленості або потреби в акціонерному (статутному) капіталі. 29% компаній ведуть переговори щодо фінансування з МФО (наприклад, EBRD, IFC, DFC, EIB). Прогноз компаній щодо економічної ситуації протягом наступних 12 місяців: 45% вважають, що ситуація залишиться без змін, 43% – погіршиться, 12% – покращиться.

111 керівників та топ-менеджерів компаній-членів Палати взяли участь в опитуванні, проведеному з 22 травня по 5 червня 2024 року. 72% респондентів – керівники компаній.

Детальні результати опитування доступні за посиланням.


Довідка про Американську торговельну палату в Україні:

Американська торговельна палата в Україні (Палата) є провідною міжнародною бізнес-асоціацією, яка служить 600+ компаніям-членам в Україні з 1992 року, доносить об’єднаний голос американських, міжнародних та українських компаній, які інвестували більше 50 млрд доларів в Україну та залишаються вірними країні й зараз, під час війни. Більше інформації можна знайти за посиланням.

Довідка про Citi Україна:

Citi Україна (АТ «СІТІБАНК») присутній в країні понад 25 років, надаючи послуги міжнародним корпораціям, великим українським корпораціям, деяким підприємствам державного сектору України та середньому бізнесу. У 2020 році АТ «СІТІБАНК» отримав найвищий кредитний рейтинг на рівні ААА за національною шкалою від Аналітичного кредитного рейтингового агентства, та був визнаний Найкращим корпоративним/Інституційним цифровим банком в Україні за версією Global Finance World’s Best Digital Bank Awards 2020, а також Лідером ринку в Україні за результатами опитування Euromoney Cash Management 2020 для корпорацій.

Читайте також

Офіційні постачальники послуг