Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Bosch в Україні: результати бізнесу, стійкість і розвиток попри виклики

Bosch в Україні: результати бізнесу, стійкість і розвиток попри виклики

Фінансові результати 2024 року: Bosch в Україні демонструє стійкість та зростання в часи надзвичайних викликів

  • Об’єм продажів компанії Bosch в Україні у 2024 році сягнув 156 мільйонів євро.
  • Bosch планує розширити присутність в країні, попри виклики воєнного часу.
  • Рішення Bosch для відбудови України: системи опалення потужністю понад 100 МВт, 430 сонячних колекторів для дитячих садків, рішення для сільськогосподарської, автомобільної та будівельної галузей.

Київ — Компанія Bosch, провідний світовий постачальник технологій та послуг, завершила 2024 фінансовий рік із загальним обсягом продажів в Україні на рівні майже 6,8 мільярда гривень (156 мільйонів євро), що на 9,7% нижче показника минулого року. На результати діяльності вплинули кілька ключових чинників, зокрема нестача кадрових ресурсів, перебої з електропостачанням та загальна економічна нестабільність, зумовлена триваючою війною. У прифронтових районах діяльність ускладнюють постійні обстріли та руйнування інфраструктури. Попри виклики, попит на продукцію Bosch залишається високим, особливо в галузях, критично важливих для відновлення України: електроінструменти, системи опалення та гарячого водопостачання, мобільність та транспорт. Безпека та добробут локальних співробітників і надалі є найвищим пріоритетом для компанії. Станом на 31 грудня 2024 року чисельність персоналу Bosch в Україні залишалася стабільною - близько 360 осіб.

У поточному фінансовому році Bosch зосереджується на зміцненні своїх ринкових позицій, розширенні партнерської мережі, допомозі у відбудові України, розвитку нових ринків, а також впровадженні технологій на основі штучного інтелекту, таких як раннє виявлення лісових пожеж та моніторинг стану ліфтового обладнання.

Розвиток бізнесів Bosch в Україні

У 2024 році розвиток продажів у бізнес-секторах Bosch показав мінливу картину. Напрямок Mobility Aftermarket, представлений підрозділом Автомобільні запчастини та обладнання, продемонстрував зростання постачань запасних частин та обладнання для автосервісних станцій. Це зростання зумовлено переважно розширенням мережі дистрибуції та оптимізацією асортименту. Водночас у сегменті акумуляторних батарей спостерігався спад, зумовлений піковим попитом на резервне живлення у 2023 році. Мережа Бош Авто Сервіс розширилася за рахунок відкриття чотирьох нових станцій технічного обслуговування у 2024 році. Вперше з початку повномасштабної війни мережа пройшла повний аудит якості обслуговування клієнтів. За результатами оцінювання середній бал становить 91,6%, що підтверджує стабільно високий рівень сервісу мережі навіть у воєнний час.

Підрозділ Bosch Home Comfort Group, що спеціалізується на рішеннях для опалення, охолодження та гарячого водопостачання в побутовому, комерційному та промисловому сегментах, у 2024 році продемонстрував стійке зростання порівняно з попереднім роком. Підрозділ показав позитивні результати завдяки розширенню асортименту продуктів, активізації промислових проєктів та розширенню дистрибуції. У будівельному бізнесі департамент успішно реалізував понад 60 проєктів, в тому числі з промисловими водогрійними та паровими котлами.

Підрозділ Електроінструменти (Power Tools), що входить до напрямку Споживчі товари (Consumer Goods), показав стабільний ріст в Україні у 2024 році. Це зумовлено високим попитом у професійному сегменті, зокрема з боку компаній, що займаються відновленням інфраструктури та металообробкою. Сегмент споживчих товарів залишається під тиском через зниження купівельної спроможності населення та ризики ритейлу. Проте стабільна логістика, оновлення асортименту та запуск лінійки ручного інструменту допомогли бізнесу утримати позиції. У 2024 році департамент провів понад 80 онлайн-тренінгів, що стало важливим кроком у посиленні експертизи партнерів та підтримці професійного розвитку в галузі.

Підрозділи Індустріальні та мобільні технології Bosch Rexroth та Будівельні технології (Building Technologies), розвивалися в Україні на рівні 2023 року. Водночас посилилася співпраця з аграрним, дорожньо-будівельним секторами, об'єктами критичної інфраструктури та закладами охорони здоров'я, а також розширилися партнерські мережі в західних регіонах України. Інтегровані продажі в основному складалися з системних рішень, спрямованих на підтримку відновлення країни - від професійних будівельних інструментів та обладнання для інфраструктурних об'єктів до систем безпеки та промислової гідравліки.

Комплексні рішення та участь у відновленні країни

Bosch в Україні продовжує брати активну участь у відновленні країни, постачаючи теплоенергетичне обладнання, а її технологічні рішення широко застосовуються в ході робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на промислових підприємствах, у комунальному секторі та на інших об'єктах критичної інфраструктури. У 2024 році підрозділ Bosch Home Comfort Group поставив понад 100 МВт теплогенеруючого обладнання для котелень у різних регіонах України, в тому числі постраждалих від бойових дій. У партнерстві з GIZ та Фондом декарбонізації України компанія поставила понад 430 сонячних колекторів та допоміжного обладнання для 18 дитячих садків. Підрозділ Електроінструменти бере участь у державних тендерах, постачає продукцію ключовим підприємствам і швидко реагує на потреби в разі пошкодження інфраструктури. Мережа Бош Авто Сервіс ремонтує автомобілі екстрених служб, а департамент Bosch Rexroth постачає обладнання для сільськогосподарського, дорожнього та будівельного секторів. У поточному фінансовому році компанія має намір розширити свою участь у проєктах реконструкції, зокрема у сферах промислової автоматизації та екологічного моніторингу. У 2024 році Bosch реалізував в Україні пілотний проєкт з системою раннього виявлення лісових пожеж, яка включає інноваційні рішення інтернету речей та штучного інтелекту. Впровадження рішень Bosch на основі штучного інтелекту в Україні є частиною глобальної стратегії групи компаній Bosch. Наразі Bosch Україна також впроваджує та тестує низку інших інноваційних рішень на основі штучного інтелекту, зокрема системи раннього виявлення пожеж у природних екосистемах.

Перспективи на 2025 рік: зважений оптимізм та прагнення до змін

У поточному фінансовому році Bosch Україна зосередиться на участі у відновленні, посиленні проєктного бізнесу та підтримці партнерських мереж. Компанія також продовжить оновлювати свій асортимент у відповідь на мінливий попит. Підрозділ Автомобільні запчастини та обладнання продовжує зростати, зосереджуючись на підтримці збуту і партнерських мереж, а також планує розширити мережу Бош Авто Сервіс у 2025 році. Підрозділ Bosch Home Comfort Group підтримує зростання в усіх сегментах, приділяючи особливу увагу промисловим і муніципальним проєктам, а також розвитку систем кондиціонування та побутового опалення. У першому кварталі 2025 року департамент здійснив рекордні поставки промислових котлів - близько 20 одиниць. Підрозділ Електроінструменти планує цього року випустити понад 100 нових продуктів, при цьому основна увага приділятиметься професійним рішенням для майстрів-аматорів, садовому обладнанню та ручним інструментам. Bosch Rexroth очікує зростання попиту, зумовленого відновленням інфраструктури і має на меті підтримати промислову модернізацію через розширення партнерської мережі та участь у будівництві, особливо в металургії, машинобудуванні та сільському господарстві.

Соціальна відповідальність у дії: охорона здоров'я, діти та підтримка громад

У 2024 році ключовим напрямком стратегії корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) компанії Bosch Україна стала підтримка системи охорони здоров'я та дітей, які постраждали від війни. Компанія підтримала модернізацію Клінічного Центру Дитячої Медицини у Львові, де щорічно лікуються понад 7 000 дітей, профінансувавши сучасне лабораторне обладнання та нову інформаційну систему для підвищення швидкості та точності діагностики. Інші ініціативи включали передачу водонагрівачів школам і дитячим садкам, де навчаються переселенці з ТОТ та прифронтових зон, а також залучення співробітників до благодійних спортивних заходів. Ці зусилля відображають прагнення компанії бути надійним партнером для суспільства в часи кризи. Bosch в Україні продовжує свої соціальні ініціативи на підтримку України та населення.

Bosch Group: перспективи на 2025 рік та стратегічний напрямок

Група компаній Bosch продовжує реалізацію своєї амбітної Стратегії 2030, спрямованої на зміцнення конкурентних позицій, навіть попри те, що ринкове середовище суттєво сповільнювало зростання минулого року. Адже у 2024 році компанія, провідний постачальник технологій та послуг, отримала на 1,4% менше доходу від продажів, ніж у попередньому, або на 0,5% менше з урахуванням впливу валютних курсових різниць.  Операційний прибуток (EBIT) становив 3,5%. «У 2024 фінансовому році ми досягли важливого прогресу з точки зору витрат, структури та портфоліо», – сказав Штефан Хартунг, голова правління Robert Bosch GmbH. За нормального рівня інфляції від 2 відсотків до 3 відсотків, Bosch прагне досягти середньорічного зростання від 6 відсотків до 8 відсотків до 2030 року. У першому кварталі року Bosch збільшила дохід від продажів на 4 відсотка порівняно з попереднім роком. Група Bosch все ще прагне досягти цільової маржі в 7 відсотків у 2026 році, розглядаючи це як надзвичайно складне завдання з огляду на поточні виклики. Щоб залишатися успішною на тлі мінливих ринків і технологій, Bosch продовжуватиме інтенсивну роботу щодо витрат і структури компанії, а також зосередиться на прибуткових сегментах бізнесу. «Як світовий технологічний лідер, ми повністю готові сміливо використовувати наші сильні сторони, такі як високий рівень інноваційності компанії», – сказав Хартунг. Компанія також вбачає важливий стимул для зростання у співпраці зі стартапами. Як один з найбільших європейських венчурних інвесторів серед корпорацій, Bosch Group оголосила про створення нового фонду венчурного капіталу: дочірня компанія Bosch Ventures надає близько 250 мільйонів євро. Bosch очікує, що розробки у її основному бізнес-напрямку Мобільності, зокрема в галузі електромобільності, водню та програмно керованих транспортних засобів, стануть істотним стимулом для зростання. У напрямку Споживчих товарів Bosch бачить значні можливості для росту, що виникають завдяки новим вимогам клієнтів. У напрямку електроінструментів основна увага приділяється розширенню асортименту бездротових пристроїв. Наприклад, цього року BSH Hausgeräte запускає холодильник з морозильною камерою, який є першим на ринку побутовим приладом із підтримкою стандарту підключення для пристроїв «розумного будинку» Matter. У напрямку промислових технологій Bosch очікує стабілізації надходження замовлень і продовжує прагнути досягти обсягу продажів на рівні близько 1 мільярда євро до початку наступного десятиліття завдяки програмному забезпеченню та цифровим послугам, таким як Hydraulic Hub. Крім того, автоматизація виробництва зосередиться на наступних сферах зростання: виробництві акумуляторів, напівпровідників та споживчих товарів. У напрямку енергетичних та будівельних технологій Bosch очікує значного росту завдяки заплановому придбанню підрозділів компаній Johnson Controls та Hitachi у галузі опалення, вентиляції та кондиціонування повітря (HVAC). Незважаючи на глобальну нестабільність, протидія змінам клімату залишається серед ключових пріоритетів Bosch. Компанія підтверджує це новими цілями 3-го рівня, які мають на меті ще більше скоротити викиди вуглецю за межами безпосередньої сфери впливу Bosch, наприклад, від використання продукції, до 2030 року. Незалежно від власних цілей зростання, Bosch прагне подвоїти показники зі скорочення викидів CO2 —

з 15% до 30% порівняно з 2018 роком. «Зміни клімату не зупиняться лише через те, що світова економіка зараз має інші виклики, з якими потрібно боротися», — застерігає Хартунг. — «Сталий розвиток залишається пріоритетом для Bosch».


Контакти для запитів ЗМІ:

Іванна Черевко

E-Mail: Ivanna.cherevko@ua.bosch.com

Тел.: + 3 8 (044) 490 24 00

Група Bosch є провідним постачальником технологій та послуг у світі. В компанії працює близько 418 000 співробітників у світі (станом на 31 грудня 2024 року). Обсяг продажів компанії в 2024 році склав 90,3 млрд євро. За видами діяльності, компанія поділяється на чотири бізнес-сегменти: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари та Енергетика та будівельні технології. У своїй діяльності компанія прагне використовувати технології для формування світових тенденцій, таких як автоматизація, електрифікація, діджиталізація, підключеність та орієнтація на сталий розвиток.
У цьому контексті широка диверсифікація компанії
Bosch у різних регіонах та галузях посилює її інноваційність та надійність. Bosch використовує свій багаторічний досвід у галузі сенсорних технологій, програмного забезпечення та послуг, щоб пропонувати клієнтам міжгалузеві рішення з одного джерела. Компанія також застосовує свій досвід у галузі зв'язку та штучного інтелекту, щоб розробляти та виготовляти зручні для користувача, екологічні продукти. Завдяки технологіям, які «винайдені для життя», Bosch прагне сприяти підвищенню якості життя та збереженню природних ресурсів. До складу групи компаній Bosch входять Robert Bosch GmbH та її приблизно 490 дочірніх і регіональних компаній у понад 60 країнах світу. Разом з партнерами з продажу та обслуговування, глобальна виробнича, інженерна та торгова мережа Bosch охоплює майже всі країни світу. Інноваційна сила Bosch є ключем до подальшого розвитку компанії. У 136 локаціях по всьому світу в компанії Bosch працює близько 87 000 співробітників, які займаються дослідженнями та розробками.

Компанію було засновано у Штутгарті 1886 року Робертом Бошем (1886-1942) як «Майстерню з точної механіки та електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує підприємницьку свободу Групи Bosch, що дозволяє компаніїдовгостроково планувати та здійснювати значні інвестиції у своє майбутнє. Дев’яносто чотири відсотки статутного капіталу Robert Bosch GmbH належать благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Решта акцій належить Robert Bosch GmbH та корпорації, власниками якої є родина Бошів.

Більшість права голосу належить Robert Bosch Industrietreuhand KG. На неї покладено обов’язок забезпечити довговічність існування компанії і, зокрема, її фінансову незалежність – відповідно до заповіту засновника компанії Роберта Боша.

Додаткова інформація за посиланнями www.bosch.com, www.bosch-press.com.

Офіційні постачальники послуг

Приєднатися до нас