Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Бізнес-спільнота виступає проти реорганізації Держпродспоживслужби

Бізнес-спільнота виступає проти реорганізації Держпродспоживслужби

Компанії-члени Американської торговельної палати в Україні висловлюють занепокоєння ініціативою Міністерства охорони здоров’я України (МОЗ) реорганізувати Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (ДПСС) та утворити нову Державну службу по контролю захворювань України.

Відповідно до запропонованої концепції, новостворена служба у підпорядкуванні МОЗ буде реалізовувати державну політику, зокрема у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення, епідеміологічного нагляду.

Водночас, на сьогодні перелік галузей, в яких ДПСС реалізує державну політику є значно ширшим та включає ветеринарну медицину, карантин та захист рослин, насінництво та розсадництво, державний контроль у сфері агропромислового комплексу, державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

У зв’язку з цим, відповідно до ініціативи МОЗ пропонується покласти на Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) виконання функцій, які є не властивими Державній службі по контролю захворювань. Таким чином, створення нової служби шляхом реорганізації ДПСС може фактично призвести до неможливості виконання зазначених функцій, оскільки в рамках Мінекономіки буде відсутній компетентний орган, відповідальний за їх виконання.

Як наслідок, ініційовані МОЗ зміни, на переконання бізнес-спільноти, ставлять під загрозу стабільність роботи багатьох секторів економіки, зокрема, сільського господарства, насінництва, роздрібної торгівлі, споживчих товарів. Окрім того, вбачається недоцільним виведення сфери безпечності та окремих показників якості харчових продуктів із-під підпорядкування Мінекономіки, що є профільним центральним органом виконавчої влади для продовольчої галузі. Більше того, зміна та реорганізація ДПСС потребуватиме зміни значної частини харчового законодавства України, що може зайняти, за оцінками експертів бізнес-середовища, не один рік. Відповідно, робота операторів ринку може бути значно ускладнена чи навіть зупинена.

Також звертаємо увагу на той факт, що процес налагодження роботи ДПСС після комплексної реформи центральних органів виконавчої влади зайняв досить тривалий час і вимагав адаптації бізнесу до нових підходів у регулюванні. Тому запропонована реорганізація органів державної влади, що супроводжуватиметься кардинальними змінами в роботі всієї системи, не лише не узгоджуватиметься із засадами передбачуваності ведення бізнесу в Україні, але й потенційно може створювати ризик гальмування експортно-імпортних операцій та торгівлі на внутрішньому ринку через затримки у наданні адміністративних послуг, оформленні документів дозвільного характеру (фітосанітарні, карантинні, ветеринарні сертифікати) та визнанні останніх міжнародними партнерами. У складних для бізнесу карантинних умовах це буде додатковим обтяжуючим фактором.

Враховуючи усі ці ризики, бізнес-спільнота не підтримує вищезгадану ініціативу та закликає Кабінет Міністрів України зберегти діючу структуру Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у підпорядкуванні Мінекономіки.

Читайте також

Офіційні постачальники послуг