Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

BDO в Україні роз’яснює: Як Україна може використовувати нові можливості після ухвалення Європарламентом Закону про штучний інтелект

BDO в Україні роз’яснює: Як Україна може використовувати нові можливості після ухвалення Європарламентом Закону про штучний інтелект

Європейський парламент схвалив Закон про штучний інтелект. Документ встановлює зобов'язання для ШІ (Artificial Intelligence) на основі його потенційних ризиків і рівня впливу.

На фоні останніх змін у законодавстві Євросоюзу, ознакою яких стало схвалення Закону про штучний інтелект, Україна намагається визначити своє становище в цьому ключовому для майбутнього секторі. Згідно з новими правилами, системи штучного інтелекту (ШІ) мають бути піддані обов'язковій оцінці ризиків і відповідати встановленим стандартам безпеки та прозорості.

«Україна має розуміти, що європейські регулятори активно працюють над впровадженням повноцінного регулювання штучного інтелекту в ЄС, і такі обмеження в майбутньому будуть впроваджені і в Україні під час інтеграції до Європейського Союзу. У нас є кілька років до того моменту, поки ці заходи будуть обов’язковими для імплементації в Україні, тому ми можемо здобути значну перевагу на міжнародному ринку та визначити майбутнє професійних послуг у країні. Перед нами відкривається унікальна можливість скористатися швидким розвитком технологій та забезпечити собі конкурентні переваги в цій сфері.» — зазначив Андрій Боренков, Керівник Advisory в BDO в Україні на недавньому вебінарі, організованому компанією BDO в Україні спільно з Дніпровським та Південноукраїнським офісами Європейської Бізнес Асоціації (EBA) під назвою «Штучний інтелект (AI): революційні зміни у сфері професійних послуг».

Схвалення Європарламентом Закону про штучний інтелект свідчить про посилення уваги до регулювання та контролю за використанням AI в Європейському Союзі. Цей документ встановлює нові зобов'язання для систем штучного інтелекту на основі їхніх потенційних ризиків і впливу на суспільство, що відображає зростаючу необхідність забезпечення етичного та безпечного використання цієї технології.

Особливу увагу приділено забороні деяких застосунків ШІ, які загрожують правам громадян, таких як системи біометричної категоризації та розпізнавання емоцій. Це відображає тенденцію до захисту приватності та особистих даних, яка стає все більш актуальною в сучасному світі.

Нові правила забороняють використання біометричних систем ідентифікації (СІР) правоохоронними органами, за винятком конкретно визначених ситуацій. Система RBI «в реальному часі» може бути впроваджена лише при суворому дотриманні заходів безпеки, наприклад, обмеженням її використання за часом і географією, а також попередньою отриманою судовою або адміністративною згодою. Такий застосунок може містити, наприклад, пошук зниклої особи або запобігання терористичному акту. Використання таких систем після включення дії вважається вкрай ризиковим і потребує судового дозволу, пов’язаного з кримінальною справою.

Також передбачені чіткі зобов'язання для інших систем штучного інтелекту з високим рівнем ризику через їхню значну потенційну шкоду здоров'ю, безпеці, основним правам, навколишньому середовищу, демократії та верховенству права. Приклади використання ШІ з високим ризиком містять критичну інфраструктуру, освіту та професійну підготовку, працевлаштування, основні приватні та державні послуги (наприклад, охорона здоров'я, банки), певні системи правоохоронних органів, управління міграцією та кордонами, правосуддя та демократичні процеси (наприклад, вплив на вибори). Такі системи повинні оцінювати та зменшувати ризики, вести журнали використання, бути прозорими і точними та забезпечувати нагляд з боку людини. Громадяни матимуть право подавати скарги на системи штучного інтелекту та отримувати пояснення щодо рішень, заснованих на системах високого ризику ШІ, які впливають на їхні права.

Системи штучного інтелекту загального призначення (GPAI) та відповідні моделі, на яких вони базуються, мають відповідати конкретним вимогам з прозорості, зокрема дотримання законодавства ЄС про авторське право. Більш потужні моделі GPAI, які можуть створювати системні ризики, підпадають під додаткові вимоги, зокрема проведення оцінки моделі та зменшення системних ризиків, а також обов’язкове звітування про інциденти. Крім цього, штучні або підроблені зображення, аудіо- чи відеоконтент («дипфейки»), повинні бути чітко позначені як такі.

Після технічних уточнень Закон має бути офіційно ухвалений Радою ЄС. Він набуде чинності через двадцять днів після його публікації в «Офіційному журналі» Євросоюзу і буде повністю застосовний через 24 місяці після набрання чинності, за винятком окремих положень.

Закон про штучний інтелект став важливим кроком у забезпеченні технологічного розвитку, який відповідає вимогам суспільства та захищає права і безпеку громадян. Такий розвиток сприяє створенню ефективних і етичних регуляторних рамок, які сприятимуть сталому розвитку та інноваціям у цьому важливому секторі.

Звертайтесь до нас, якщо потрібна консультація щодо впровадження штучного інтелекту у ваші бізнес-процеси або якщо шукаєте експертні рекомендації з вирішення питань, пов'язаних з новими регуляторними вимогами. Наша команда готова надати вам необхідну підтримку та допомогу в цих питаннях.

Матеріал підготовлено на запит Ліга:Закон

Офіційні постачальники послуг