Бізнес-спільнота, об’єднана Американською торговельною палатою в Україні (далі – Палата), звертається до Верховної Ради України із проханням забезпечити справедливу та прозору регуляторну політику.
Зокрема, 19 травня 2021 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики (далі – Комітет), порядок денний якого включав розгляд проекту Закону №4212 щодо внесення змін до статті 22 Закону України «Про рекламу» (далі – Законопроект №4212), який 27 квітня 2021 року було прийнято у першому читанні. Відповідно до редакції Законопроекту №4212, яку було прийнято в першому читанні, та Рішення Комітету від 18 листопада 2020 року, він запроваджує посилення обмежень та заборон щодо реклами тютюновмісних виробів різних видів.
Експерти Палати цілком підтримують необхідність запровадження відповідних змін до національного законодавства з метою унеможливлення впливу реклами тютюнових виробів на неповнолітніх. Однак, як стало відомо експертам компаній-членів Палати, деякі з поданих народними депутатами пропозицій до тексту Законопроекту №4212 несуть суттєві та вкрай негативні ризики для подальшої роботи не тільки виробників та/або імпортерів згаданої продукції, а й для суб’єктів господарювання, які працюють в таких сферах: товари широкого вжитку, телебачення, радіомовлення, аудіо-прокат, кіно, надання рекламних послуг, благодійна діяльність, консультування.
З метою попередження зазначених ризиків, Палата звертається до Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики з проханням проведення обговорення зазначеної важливої ініціативи з бізнес-спільнотою.