Незважаючи на те, що національне митне законодавство великою мірою базується на міжнародному та щороку стає ближчим до провідних юрисдикцій, митна сфера турбує бізнес щороку майже однаково.
Цього року Національна рада реформ вже представила концепцію реформування митниці, покликану досягти реальної сервісності, що, очевидно, вказує на зацікавленість суспільства у змінах на кордоні.
Рада бізнес-омбудсмена, стикаючись на постійній основі зі скаргами у митній сфері, напрацювала досить велику кількість системних рекомендацій, які знайшли своє відображення, зокрема, у Системному звіті «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері».
Водночас, як ми звертаємо увагу, у багатьох випадках проблема знаходиться не в регулюванні, а в правозастосуванні, коли мета наповнення бюджету викривляє об'єктивний погляд як на вимоги законодавства, так і на позицію підприємств.
Протягом вебінару ми спробували розкрити основні підходи до розгляду скарг з митних питань та надали поради щодо захисту прав бізнесу.
Зокрема, під час семінару ми розглянули:
- Що робити, якщо безпідставно затягують митне оформлення?
- Визначення митної вартості: як довести реальну ціну та повернути переплати?
- Втручання правоохоронних органів у митний огляд
- Зміна ідеології митного контролю: пост-митний аудит
Доповідач:
Кирило Номінас, інспектор Ради бізнес-омбудсмена, є експертом у галузі митного, податкового та кримінального законодавства. Кирило представляє Раду бізнес-омбудсмена у спільній експертній групі Ради з Державною митною службою України. До цього Кирило понад 9 років працював у юридичній фірмі «Соколовський і Партнери», де спеціалізувався у вирішенні податкових спорів та кримінальних справ. У 2008 році Кирило закінчив юридичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка.