Американська торговельна палата разом із Асоціацією ІТ України, Європейською Бізнес Асоціацією, Спілкою Українських Підприємців та Українською асоціацією венчурного та приватного капіталу звернулась до Володимира Зеленського, Президента України із проханням сприяння у прискоренні впровадження заходів, які посилять український ІТ сектор та набудуть чинності з 1 січня 2021 року.
Враховуючи світову економічну кризу, а також тенденції сусідніх держав до стимулювання ІТ-індустрії, бізнес вважає, що для повноцінного розвитку галузі в Україні необхідно здійснити декілька законодавчих кроків, які сприятимуть підвищенню ефективності ІТ-компаній та забезпеченню передбачуваності у веденні бізнесу в нашій державі:
1. передбачити декларативний принцип приєднання до спеціального правового режиму для ІТ-індустрії, а також забезпечити прозорість і передбачуваність правового регулювання, не допустити збільшення регуляторного навантаження чи створення додаткових регуляторів в ІТ-галузі;
2. гарантувати незмінність ставок податків та зборів при використанні спрощеної системи оподаткування в рамках діяльності ІТ-індустрії - залишити існуючі обов’язкові платежі для ІТ-спеціалістів, які є фізичними особами-підприємцями: 5 відсотків – єдиний податок та єдиний соціальний внесок з 1 мінімальної заробітної плати;
3. забезпечити для фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах із компаніями ІТ-індустрії, можливість застосування ставки податку на дохід фізичних осіб у розмірі 5 відсотків та єдиного соціального внеску з 1 мінімальної заробітної плати;
4. встановлювати спеціальний правовий режим на період 15 років, та чіткі умови автоматичної пролонгації дії режиму;
5. гарантувати компаніям ІТ-індустрії можливість вільно і рівноправно обирати форми співпраці з ІТ-спеціалістами: на основі укладання договорів з фізичними особами-підприємцями чи шляхом включення ІТ-спеціалістів до штату компанії (на основі трудового договору).
Проєктний принцип роботи індустрії та її динамічний характер набагато краще пристосований до підприємницької співпраці, ніж до штатного працевлаштування ІТ-спеціалістів. Необхідно забезпечити усунення ризику можливої перекваліфікації співпраці з фізичними особами-підприємцями у трудові відносини та, відповідно, впевненість ІТ-бізнесу в тому, що його не будуть переслідувати у зв’язку із співпрацею із ІТ-спеціалістами, які є фізичними особами-підприємцями.
6. забезпечити можливість використання спеціальної контрактної форми відносин між компаніями ІТ-індустрії та їх штатними працівниками, яка буде більш гнучкою ніж та, яка передбачена чинним законодавством про працю;
7. законодавчо посилити захист ІТ-бізнесу від потенційно можливих протиправних дій з боку правоохоронних органів та сприяти захисту права власності,
8. спростити процедури отримання дозволів на імміграцію в Україну для іноземних ІТ-спеціалістів;
9. розробити механізми державно-приватного партнерства у сфері освіти, формування державного замовлення на прийом та випуск спеціалістів ІТ-галузі, а також забезпечити підвищення якості освіти у ІТ-галузі.