Бізнес-спільнота, об’єднана Американською торговельною палатою в Україні (Палата), закликає Уряд впровадити державне фінансування залізничних пасажирських перевезень та скасувати механізм крос-субсидування за рахунок доходів від вантажного сегмента у 2026 році.
Експерти компаній-членів Палати наголошують, що проблема збитковості пасажирських перевезень залишається актуальною вже тривалий час. Попри те, що наразі АТ «Укрзалізниця» намагається розвивати та оптимізувати пасажирський сегмент, у 2025 році фінансові втрати АТ «Укрзалізниця» від цього виду перевезень прогнозуються на рівні понад 22 млрд грн.
Перекладання фінансового навантаження та покриття збитків пасажирських перевезень за рахунок доходів від вантажного сегмента, на переконання бізнес-спільноти, є економічно невиправданим, суперечить європейським підходам та стримує подальший розвиток залізничної галузі.
Компанії-члени Палати закликають Уряд України розробити механізм річної субвенції для компенсації прогнозованих у 2026 році збитків АТ «Укрзалізниця» від пасажирських перевезень за рахунок коштів державного бюджету в розмірі 21 млрд грн, що стане важливим кроком для формування ефективної та збалансованої тарифної політики в залізничній галузі.


