Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову № 650 від 05 червня 2024 року, яка вносить суттєві зміни в підходи до бронювання працівників. Нові положення спрямовані на підтримку критичних підприємств і вдосконалення процесу бронювання військовозобов’язаних.
Зокрема, збільшено термін бронювання працівників критичних підприємств з 6 до 12 місяців і дозволено бронювати військовозобов’язаних, які мають дефіцитні військово-облікові спеціальності. Також запроваджується електронне бронювання через портал «Дія», що спрощує процедуру і підвищує її ефективність. Уряд затвердив відповідний механізм, над реалізацією якого наразі працюють профільні міністерства.
Постанова передбачає наступне:
- Міністерства, ОВА вноситимуть до Єдиного переліку Установ (органів влади, підприємств, організацій) підприємства, установи і організації які, відповідно до законодавства, мають право бронювати працівників.
- Військовозобов’язані підприємств, які є критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ, інших військових формувань, а також є критично важливими для функціонування економіки, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.
- Бронювання працівників можна буде здійснювати через Єдиний державний веб-портал електронних послуг (портал «Дія»). Обіцяють, що ця послуга запрацює через місяць.
- З’явилася можливість бронювання кінцевих бенефіціарів.
- Автоматичне переведення військовозобов’язанихнаспеціальнийоблік (прибронюваннічерезпортал «Дія»).
- Керівники чи уповноважені особи установи (органу влади, підприємства, організації) подаватимуть через портал «Дія» списки військовозобов’язаних, яких потрібно забронювати.
- Перевірка даних військовозобов’язаного через реєстри відбуватиметься онлайн. При цьому військовозобов’язаний має бути офіційно працевлаштований, його військово-облікові дані мають бути в Реєстрі військовозобов’язаних «Оберіг».
- У разі позитивного рішення система автоматично переводить військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії бронювання. Із цього моменту він вважається заброньованим. Керівник підприємства чи уповноважена особа отримує сповіщення про це в особистому кабінеті на порталі «Дія». Дані про бронювання працівника оновляться в застосунку Резерв+.
Заброньована особа також може отримати паперове підтвердження бронювання. За бажанням документи на бронювання можна подавати і в паперовому форматі. Тобто обидві форми подання документів матимуть однакову силу.
Зміни до постанови нині не змінюють критерії бронювання і етапи процедури. Водночас триває робота з бізнесом над системним оновленням підходів.
Як і раніше, Міністерства і ОВА визначають підприємства критично важливими, подають дані на перевірку в Міноборони і лише потім в Мінекономіки. Тобто Мінекономіки самостійно не визначає, працівники яких компанії мають бути заброньовані, а яких ні, а здійснює перевірку правових підстав надання відстрочки та видає наказ на бронювання.
Звертайтеся до нас у разі виникнення будь-яких запитань або потреби в додатковій інформації щодо нових підходів до бронювання працівників. Ми завжди готові надати необхідну консультацію і допомогу у впровадженні нових правил та процедур. Наші спеціалісти допоможуть адаптуватися до змін і ефективно використовувати нові можливості.