Компанія CEMARK входить до складу ірландської групи CRH – провідного світового виробника будівельних матеріалів. Група вийшла на український ринок 1999 року, придбавши Кам’янець-Подільський цементний завод. Згодом до складу CRH також увійшли Одеський цементний завод і Миколаївцемент (Львівська обл.), що зробило групу одним із лідерів на українському цементному ринку.
Під час війни CEMARK продовжує розвиватися та будувати міцну команду – як це вдається? Розповіла HR-директор CEMARK Світлана Церковна в інтерв`ю Forbes.ua.
Яким був 2023-й для CEMARK
Нашим пріоритетом завжди була і залишається турбота про наших працівників, адже люди – це головна цінність компанії. Епідемія коронавірусу і майже два роки повномасштабної війни ще раз показали, що наша команда – це сильні, віддані і працьовиті люди. А наше завдання як компанії – створити всі необхідні умови для їхньої безпечної праці (фізичної та психологічної). Весь комплекс заходів, що ми провели цьогоріч, був спрямований на підтримку наших працівників у ці непрості часи.
- Безпека і здоров'я. Цей напрям відіграє чи не найважливішу роль у становленні та розвитку нашої команди. Ми постійно впроваджуємо нові ініціативи. Наприклад, цього року організували навчання Health & Safety від наших європейських колег. Під час заходу ми детально розглянули принципи охорони праці, ознайомилися з передовими практиками з інших країн та поділилися власним досвідом.
- Психологічне здоров'я. Ми створили сервіс психологічної допомоги для наших працівників, що надає їм можливість скористатися послугами професійних психологів, психотерапевтів та коучів.
- Ініціативи з розвитку інклюзії та різноманітності. Березень цього року ми присвятили ролі жінок у бізнесі. Пізніше провели «Місяць поваги»: ми залучали людей до обговорення значення поваги для них особисто та, що ми можемо зробити, щоб посилити нашу культуру, ми висловили шану та підтримку ветеранам та охопили тему їхньої реінтеграції, а також адаптацію бізнесу та пов’язані з цим виклики, що вже є та постануть перед нашим суспільством у майбутньому. Нещодавно завершився Movember – місяць чоловічого здоров'я, під час якого були організовані зустрічі з психологом та лікарями щодо важливості цієї теми.
- Наставництво. Цей інструмент став дуже важливим для підтримки наших працівників у теперішніх обставинах, адже війна – це постійний стрес, що впливає на продуктивність кожного з нас. Ми успішно використовуємо різноманітні навчальні сесії, чим допомагаємо нашим співробітникам.
- Медичне страхування. Ми поновили та суттєво розширили програму страхування. Насамперед нам було важливо забезпечити доступ до якісних медичних послуг у невеликих містах. Також страхування охоплює випадки поранень від обстрілів.
Наша компанія завжди демонструвала стабільність. До нас повернулась більшість працівники, що виїхали за кордон, а також приєдналися нові члени команди. Вони обрали CEMARK через наші цінності та напрям розвитку, що збігаються з цінностями українців – спільно працювати над відновленням та будівництвом майбутнього України.
Соціальна відповідальність компанії
Ми використовуємо різноманітні практики корпоративно-соціальної відповідальності: підтримуємо соціальні ініціативи в містах присутності, надаємо будівельні матеріали та обладнання для медичних і освітніх закладів тощо. Наприклад, цьогоріч ми вмеблювали укриття одеського НВК № 125, а в рамках благодійної ініціативи «БУДУ!ємо» надали 2 млн грн на протезування шістьох пацієнтів Superhumans Center.
Також допомагаємо громадам, що постраждали внаслідок підриву Каховської ГЕС – передаємо їм будівельні матеріали, необхідні для відновлення об'єктів соціальної інфраструктури. Перші десятки тонн цементу вже прибули на Херсонщину.
Не забуваємо й про традиційні екологічні програми. Цього літа в рамках щорічної кампанії «Подаруй дереву кільце – собі життя!» команди Миколаївцементу, Подільського й Одеського цементних заводів зібрали 1632 кг макулатури, що рівноцінно порятунку 20 дерев.
Загалом від початку війни на підтримку соціальних програм компанія виділила понад 70 млн грн.
Реінтеграція ветеранів
Як тільки почалась війна, працівники компанії за власної ініціативи створили волонтерський центр, щоб постійно тримати зв'язок із хлопцями, які пішли на війну, та забезпечувати їх усім необхідним за нашими можливостями. Ми маємо план реінтеграції ветеранів і постійно вдосконалюємо його, адже серед нас є ті, хто вже повернувся з фронту. Найголовніше – зрозуміти й оцінити стан та потреби людини. Хтось одразу рветься до роботи – якщо ми бачимо, що людина готова, вона може повернутися з перших днів. Бувають випадки, коли людини потрібно декілька тижнів, щоб відпочити, побути з родиною. Кожен випадок ми розглядаємо окремо.
Також ми маємо погоджену програму фінансової підтримки реабілітації ветеранів – це програма відновлення опорно-рухового апарату Kinesis. Є можливість і санаторного лікування. Ми постійно тримаємо зв'язок із родинами військовослужбовців, вони також можуть використовувати наш сервіс психологічної допомоги.
На додачу ми організовуємо вебінари та семінари. Перебуваємо в процесі адаптації до нових реалій, що є важливим і складним завдання водночас – бути позитивним прикладом для суспільства та демонструвати, як реагувати на ті зміни, що відбуваються навколо. Кожен з нас може бути в різних умовах і обставинах, проте дуже важливо співпрацювати та спільно будувати майбутнє нашої країни.
Як компанія розв'язує проблему з кадрами
Культура нашої компанії побудована на бажанні розвиватися та зростати. Люди приходять до нас, адже поділяють ті самі погляди й цінності. Вони бачать стабільність і прозорість, і це приваблює їх. Наш підхід до розв'язання проблеми браку кадрів – розвивати своїх людей. Ми маємо три основні напрями розвитку: корпоративні тренінги, розвиток hard та soft skills. Для нас важливо створювати умови, щоб люди обмінювалися знаннями. Кожний працівник має знати базові основи інших функцій.
Ротації між заводами – це ще один напрям професійного розвитку. Є внутрішні переміщення, як горизонтальні, так і вертикальні, а також культура обміну кадрами між країнами.
Якщо говорити про те, як ми залучаємо людей ззовні, то для нас нетворкінг і рекомендації – найдієвіший спосіб. Це показник того, що ми компанія, яку працівники хочуть рекомендувати.
Розвиток потенційних талантів
Наша діяльність щодо розвитку молодих талантів розпочалася у 2015 році й тепер складається з двох програм. Перша орієнтована на розвиток молодих спеціалістів у робітничих професіях і передбачає співпрацю з технікумами й коледжами. Для реалізації цієї програми ми проводимо для студентів презентації компанії та організовуємо екскурсії на завод, даємо можливість пройти практику й після отримати офер і приєднатись до нашої команди.
Друга програма спрямована на співпрацю з університетами. Ми аналізуємо потреби бізнесу, визначаючи, наприклад, необхідні нам фінансисти чи інженери, та запрошуємо відповідних студентів і випускників взяти участь у програмі стажування. Ця програма має ширший спектр і триває цілий рік. Її учасники працевлаштовуються та знайомляться з бізнес процесами та процесами виробництва, проходять тренінги для розвитку навичок, необхідних для міжнародного бізнесу, вивчають англійську мову та мають унікальну можливість розробити та реалізувати власний проєкт.
Розвиток молодих талантів допоможе у відбудові та збереженні кадрів в країні.