Unfortunately, your browser does not support our website's current technology. Please use Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari.

УРА

Ви успішно зареєструвалися

Війна завдає величезних збитків українському бізнесу, однак компанії демонструють надзвичайну стійкість, а деякі навіть зростають – результати нового опитування Американської торговельної палати в Україні та McKinsey Україна

Війна завдає величезних збитків українському бізнесу, однак компанії демонструють надзвичайну стійкість, а деякі навіть зростають – результати нового опитування Американської торговельної палати в Україні та McKinsey Україна

22 лютого 2023 року

Американська торговельна палата в Україні представила результати нового Опитування щодо стійкості бізнесу, проведеного з McKinsey & Company Україна, напередодні першої річниці війни Росії в Україні. Опитування представляє реалії ведення бізнесу під час війни та унікальний досвід, отриманий стійкими компаніями, що продовжують працювати в Україні.

Основні висновки опитування показують:

Війна завдала величезних збитків українському бізнесу, однак компанії продемонстрували надзвичайну стійкість, а деякі навіть знайшли можливості для зростання.  Продажі у 47% компаній зазнали падіння. Найбільше постраждали ті, що працюють у сферах сільського господарства, роздрібної торгівлі, гірничодобувної промисловості і металургії. Незважаючи на значне падіння продажів, лише 2% компаній скоротили чисельність персоналу більш ніж на 30%. Попри війну, 15% компаній зросли у 2022 році.

Тиск війни на бізнес, ймовірно, залишиться або навіть посилиться у 2023 році. Зменшення попиту (25%), фізичний збиток об'єктам (23%) і порушення ланцюгів постачання (19%) були названі одними з найважчих наслідків війни. Сукупний попит, імовірно, погіршиться ще більше у 2023 році, оскільки загальне зростання ВВП залишається невизначеним, а купівельна спроможність споживачів може ще більше ослабнути (включно з витоком заощаджень, зростанням безробіття, скороченням зарплат).

Більшості компаній вдалося розробити «плани дій на випадок надзвичайних ситуацій», але понад 40% компаній відмітили їх недостатню ефективність. 90% компаній розробили подібні плани, з яких: 61% створили довоєнні спеціалізовані підрозділи (міжфункціональні команди або спеціалізовані підрозділи з управління ризиками), 33% займалися їх розробкою за підтримки бізнес-підрозділів, а 6% для підготовки використовували допомогу зовнішніх експертів. 40% компаній визнали, що розроблений план не спрацював належним чином, зокрема 29% компаній не вдалося передбачити масштаб кризи в своєму плані, а 7% не мали достатніх ресурсів для його реалізації.

У той час як гнучка операційна модель вважається найбільш корисним фактором на шляху подолання триваючої кризи, серед пріоритетів, що вбачають компанії для свого подальшого розвитку, респонденти відмітили диверсифікацію, ефективніше планування на випадок надзвичайних ситуацій і створення стійких команд. Гнучка операційна модель і сильна корпоративна культура вважаються ключовими факторами, що допомагають бізнесу долати спричинені війною виклики (26% компаній відмітили цей фактор як першочерговий). Аби краще підготуватися до кризових ситуацій у майбутньому, компанії виділяють наступні пріоритети: стратегія та диверсифікація бізнесу, що вимагатиме перегляду інвестиційних планів (46%); більш ефективне (і неупереджене) планування на випадок надзвичайних ситуацій (29%); залучення та утримання стійкої команди та робочої сили (18%).

Андрій Гундер, Президент Американської торговельної палати в Україні, сказав: «У першу річницю повномасштабної війни бізнес продовжує демонструвати надзвичайну стійкість. Серед пріоритетів, що вбачають компанії для свого подальшого розвитку – диверсифікація, ефективніше планування на випадок надзвичайних ситуацій і створення стійких команд.»

Олександр Кравченко, Керуючий партнер McKinsey & Company Україна, зазначив: «Український бізнес продемонстрував надзвичайну стійкість у перший рік війни. Війна триває, і компаніям необхідно оновлювати свої плани на випадок надзвичайних ситуацій. Це опитування допоможе продемонструвати отриманий компаніями досвід та порівняти його з найкращими світовими практиками.»

Переглянути детальні результати опитування англійською за посиланням.


Довідка про Американську торговельну палату в Україні:
Американська торговельна палата в Україні (Палата) є найвпливовішою міжнародною бізнес-асоціацією, яка служить 600+ компаніям-членам в Україні з 1992 року, доносить об’єднаний голос американських, міжнародних та українських компаній, які інвестували більше 50 млрд доларів в Україну та залишаються вірними країні. Більше інформації можна знайти за посиланням та ознайомившись з детальним Щорічним звітом Палати 2022.

Читайте також

Офіційні постачальники послуг