Команда Sayenko Kharenko надала експертний висновок із питань українського права для амстердамського Музею Алларда Пірсона (Allard Pierson Museum) у справі «скіфського золота».
26 жовтня 2021 року Апеляційний суд Амстердама постановив, що колекція так званого «скіфського золота» повинна повернутися до України. Справа стосується коштовностей, які під час захоплення Російською Федерацією Криму перебували на експозиції в Музеї Алларда Пірсона.
Питання українського права, які були ключовими для юридичної позиції Музею Алларда Пірсона у справі, включали:
- чи правомірно Музей Аллард Пірсона призупинив виконання своїх зобов’язань за договорами, які були ним укладені з кримськими музеями;
- чи виникає у Музею Алларда Пірсона відповідальність у ситуації, що склалася;
- чи є підстави для розірвання договорів, які були укладені між Музеєм Алларда Пірсона та кримськими музеями, або для встановлення факту неможливості виконання Музеєм Алларда Пірсона своїх зобов’язань за вказаними договорами.
Апеляційний суд Амстердама ще 16 липня 2019 року виніс попереднє рішення у справі, в якому підтвердив, що позиція Музею Алларда Пірсона щодо призупинення виконання своїх договірних зобов’язань перед кримськими музеями була правомірною. В остаточному рішенні від 26 жовтня 2021 року Апеляційний суд Амстердама також вирішив, що договірні зобов’язання Музею Алларда Пірсона перед кримськими музеями не можуть бути виконані, а тому він не повинен повертати «кримські скарби» до кримських музеїв.
При ухваленні попереднього та остаточного рішення Апеляційний суд Амстердама в тому числі посилався на експертний висновок з українського права, підготовлений Sayenko Kharenko.
«Апеляційний суд Амстердаму належним чином встановив зміст українського права та застосував його до фактів у цій складній та надзвичайно важливій справі. Ми були раді допомогти суду у цьому», коментує Олександр Друг, партнер, керівник практики міжнародного арбітражу Sayenko Kharenko.
Над проєктом працювала команда Sayenko Kharenko у складі юриста Аліни Данилейко та спеціального радника Тетяни Сліпачук, під керівництвом партнера Олександра Друга.