Національний телеком-оператор збільшив на 10,7% капітальні витрати, сплатив понад 2,5 млрд грн податків і зборів до держбюджету, забезпечив можливість доступу до послуг 4G для 89% населення України. Результатом успішної операційної діяльності у 3 кв 2021 стало збільшення доходів від усіх послуг.
У 3 кв 2021 доходи Київстар зросли на 11,9% завдяки збільшенню використання клієнтами цифрових послуг та швидкісного мобільного інтернету і збільшення території охоплення мережі 4G зв’язку. Так, використання мобільного інтернету на одного абонента зросло в середньому на 19,8% у порівнянні з 3 кв 2020, до 7 Гб. Також у порівнянні з минулим роком, збільшилось використання послуг міжнародного роумінгу, в тому числі передачі даних. Кількість абонентів, які користуються послугами 4G в мережі Київстар, зросла на 31,9% у порівнянні з 3 кв.2020 до 11,6 млн. Загальна кількість абонентів мобільного зв’язку в 3 кв 2021 зросла на 1,8% у порівнянні з 3 кв 2020, до 26,3 млн.
Доходи від послуг фіксованого інтернету в 3 кв 2021 зросли на 14,5% завдяки збільшенню на 9,5% кількості клієнтів послуги «Домашній Інтернет». Загальна кількість клієнтів послуги у 3 кв 2021 досягла 1,18 млн.
Доходи від послуг для корпоративних та бізнес клієнтів у 3 кв 2021 зросли на 12,5% у порівнянні з 3 кв 2020 завдяки розвитку цифрових рішень, як от сервіси на базі хмарних технологій, BigData, Microsoft Azure Stack та інших.
У 3 кв 2021 абоненти активно користувались цифровими послугами. Так, кількість абонентів, які використовують цифрові канали самообслуговування «Мій Київстар» збільшилась на 33,7% у порівнянні з 3 кв.2020. Кількість користувачів цифрової послуги Київстар ТВ зросло за той же період на 92,3%. Також збільшилась кількість користувачів мобільно-фінансових послуг («Смарт Мані»), як результат дохід від цих послуг у 3 кв 2021 зріс на 24% у порівнянні з попереднім кварталом 2021 р.
У 3 кв 2021 капітальні витрати Київстар збільшились на 10,7% до 1,2 млрд грн у порівнянні з 3 кв.2020. Кошти були спрямовані на будівництво мереж 4G у віддалених та малонаселених районах. У тому числі – покриття мережею 4G основних автомобільних трас міжнародного значення. Київстар також зробив черговий крок у вдосконаленні якості послуг, запровадивши технологію SON (self-organizing network). Це технологічне рішення допомагає в автоматичному режимі оптимізувати роботу базових станцій мобільного зв’язку. У 3 кв 2021 за результатами тестів у мобільному додатку Speedtest від Ookla Київстар став лідером зі швидкості мобільного інтернету і території покриття.
Компанія протягом 3 кв 2021 підтримувала заходи з протидії поширеності захворювань на Covid. Зокрема завдяки цифровим можливостям Київстар протягом кварталу здійснювалось SMS інформування абонентів щодо доступності пунктів вакцинації.
Київстар утримує лідерство серед телеком-операторів України за обсягами платежів до державного бюджету. В 3 кв.2021 компанія сплатила податків та зборів на загальну суму понад 2,5 млрд грн.
Ключові показники діяльності Київстар у 3 кв 2021 у порівнянні з аналогічним періодом 2020
Фінансові й операційні показники (млн грн)
|
3 кв. 2021 | 3 кв. 2020 | 3 кв.2021/ 3 кв.2020 | 9 міс 2021 | 9 міс 2020 | 9 м 2021/9 м 2020 |
Загальна виручка |
7,275 | 6,502 | 11,9% | 21,211 | 18,461 |
14,9% |
EBITDA | 4,915 | 4,411 | 11,4% | 14,357 | 12,527 |
14,6% |
Маржа EBITDA, % |
67,6% | 67,8% | (0,3 п.п) | 67,7% | 67,9% | (0,2 п.п) |
Операційні капітальні витрати | 1,190 | 1,076 | 10,7% | 3,729 | 3,601 |
3,6% |
Мобільний зв’язок |
||||||
Загальний операційний дохід | 6,766 | 6,065 | 11,5% | 19,720 | 17,189 |
14,7% |
У тому числі послуги передачі даних |
4,066 | 3,443 | 18,1% | 11,849 | 9,596 | 23,5% |
Абоненти (млн) | 26,3 | 25,8 | 1,8% |
|
||
У тому числі мобільного інтернету |
18,4 | 16,8 | 9% | |||
Кількість абонентів 4G | 11,6 | 8,8 | 31,9% |
|
||
ARPU (грн) |
86 | 78 | 9,7% | |||
MOU (хв) | 595 | 621 | (4,3%) |
|
||
Використання дата-трафіку (ГБ/користувач) |
7,0 | 5,8 | 19,8% | |||
Фіксований зв’язок |
|
|||||
Загальна операційна виручка |
465 | 399 | 16,4% | 1,379 | 1,172 | 17,6% |
Операційна виручка ШПД | 297 | 259 | 14,5% | 883 | 765 |
15,4% |
Абоненти ШПД (млн) |
1,18 | 1,1 | 9,5% | |||
ARPU ШПД (грн) | 84 | 81 | 3,6% |
|